Geng Bas Sekolah

October 16, 2014

DENYUT NADI ORANG MELAYU

“I have been called a ‘racist’ and an ‘ultra’ hundreds of times. I never sued anyone.”
– Tun Mahathir Mohamad

Itu Tun Mahathir. 22 tahun mentadbir negara, walaupun dicerca bermacam nista tetapi beliau tidak mengambil tindakan keatas mereka. Kecuali jika mereka menghasut atau membuat kekacauan, barulah tindakan diambil seperti Ops Lalang. Jika setakat diejek, wajah beliau dibuat karikatur ejekkan, beliau buat tak endah langsung.


Zaman Najib, india pariah meletak selipar kat poster Najib, ditahan polis.

M. Krishnan, 58, was arrested by police on Saturday at his low-cost flat in PPR Sri Alam, Sungai Besi, to facilitate investigations. He was remanded for a day to assist police in their probe into intentional insult with intent to provoke breach of peace and criminal intimidation. - SUMBER

Memanglah perbuatan keling pariah tu melampau tetapi sampai ditahan polis, rasanya macam keterlaluan. Adat sebagai pemimpin negara, ada yang suka ada yang tidak. Kalau diejek, dikutuk, kenalah sabar. Rasanya keling pariah ni ditahan polispun, bukan atas arahan Najib. Tapi bila dia ditahan, nama Najib juga yang naik. Semua akan jadi backfire pada Najib, pada UMNO. Dorang ni tak fikir ke ? Zaman sekarang bukan zaman surat layang. Zaman sekarang, sekali klik je, satu dunia boleh tahu. Ini bukan lagi zaman Kerajaan boleh mengawal rakyat. Sebaliknya rakyat yang mengawal Kerajaan.

Malaysia sekarang menghadapi ancaman baru. Bukan lagi ancaman komunis tetapi ancaman nasrani evangelist. Mereka tidak memakai pakaian seragam dan mengangkat senjata sebaliknya boleh menyerupai apa saja. Malah boleh memakai tudung, serban dan membaca ayat Quran. Bahaya evengelist ini seharusnya dipandang serius umat islam.
AHLI Parlimen Parit Buntar PAS, Mujahid Rawa (dalam usaha mempertahankan DAP), hari ini mendakwa tidak mungkin 9% Kristian dapat memerintah negara ini yang dikuasai oleh orang Islam.

Hari ini memang betul Kristian 9% tapi kalau tidak ada usaha dilakukan untuk menyekat penyebaran puak ini dikalangan orang Islam, jumlah itu boleh meningkat dari masa ke semasa.

Kalau Kristian dan dana tidak terbatasnya mampu meletakkan seorang Melayu/Islam yang diperalatkan mereka sebagai Perdana Menteri atau Menteri Besar, Kristian masih boleh membentuk kerajaan di Malaysia ini.

Dan dalam dunia demokrasi hari ini, pengikut Kristian tidak perlu menjadi penduduk majoriti pun untuk membentuk kerajaan.  Ahli Parlimen yang telah dipilih, kalau mereka memutuskan di dalam dewan untuk melantik seorang Kristian sebagai Perdana Menteri, sudah tentu boleh, sebab perlembagaan Malaysia tidak menetapkan seorang Perdana Menteri mesti dari seorang yang beragama Islam. - MYKMU
Kalau orang melayu terus berpecah, lambat laun orang melayu bukan sahaja hilang kuasa malah boleh hilang negara. Lihatlah bagaimana rejim mata sepet menghalau orang melayu di Pulau Pinang. Rumah rumah diroboh dan tanah mereka dirampas. Amat malang nasib orang melayu sekarang.

1 comment:

BR1M said...

Melayu di Penang macam lebih best lagi hidup, mana ada rumah diroboh?!