Geng Bas Sekolah

December 21, 2013

CINA BANGSA RASIS SETARAF YAHUDI


Perhimpunan Agung MCA yang berlangsung semalam memperlihatkan desakan untuk mencabar perlembagaan dengan mempertikai dasar kerajaan mengenai hak bumiputera.  Tanpa mengambil kira bahawa dasar itulah yang menjamin keharmonian negara selama ini, MCA menuduh UMNO sebagai bersikap rasis kerana terus mempertahankannya.

MCA juga di masa yang sama meluahkan rasa tidak senang dengan ucapan-ucapan pemimpin UMNO yang lantang memperjuangkan Melayu.  Seolah-olah mengugut, MCA mengingatkan UMNO agar tidak membuat ucapan yang dikatakan berbaur rasis.

Mungkin sudah tiba masanya perkataan 'rasis' diberi definisi yang lebih mendalam.  Apakah rasis sekiranya kita mempertahankan bangsa sendiri? 

Sekiranya ucapan yang berbunyi 'kita akan terus mempertahankan hak Melayu' adalah rasis, apakah pendirian Dong Zong untuk 'terus mempertahankan pendidikan dan bahasa Cina' tidak rasis?   Kenapa MCA tidak pernah mengecam Dong Zong?  - TaipingMali

Kalau dah cina, memang tak boleh percayalah. Sesama melayu pun tak boleh percaya macam pakcik Anwar tu, apatahlagi pada bangsa asing. Lagi lah tak boleh pakai. Pemimpin UMNO harus sedar perkara ni. Untuk menang PRU14, UMNO tak perlu lagi tunduk pada cina tetapi tumpukan pada golongan bumiputera dan juga golongan india. Peratus undi cina berapalah sangat jika semua bumiputera dan india bergabung.

Tapi rasanya nak dapatkan sokongan bumiputera pun susah sekarang sebab DS Najib lebih suka ikut cakap PEMANDU dan cina Omar Ong. Kalau DS Najib turunkan kos sara hidup, turunkan harga minyak, aku pasti PRU14, rakyat Malaysia tidak lagi perlu takut kepada bangsa cina yang rasis dan kejam ini.

No comments: