Geng Bas Sekolah

November 12, 2013

SYIAH SEMAKIN MENGGANAS


Pembunuhan Ketua Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Pahang, Allahyarham Mohd Rafli Abdul Malik oleh tiga orang lelaki tidak dikenali di hadapan rumahnya sendiri semalam, telah menggemparkan negara. Allahyarham Mohd Rafli telah mengetuai JAIP dalam usaha membanteras kegiatan sesat di seluruh Pahang, terutama sekali ancaman Syiah yang berleluasa di kawasan-kawasan Felda seperti Keratong.

Syiah sememangnya satu ancaman kepada umat Islam. Dari fakta sejarah, Syiah bermula dengan pembunuhan kedua-dua orang cucunda Rasulullah s.a.w iaitu Syaidina Hassan r.a dan Syaidina Hussin r.a. Syaidina Hassan r.a telah diracun manakala Syaidina Hussin r.a pula telah dikepung, diserang dan kemudian dibunuh sebelum kepalanya dipenggal oleh kaum yang mengaku sebagai penyokong di Karbala dan menjemput Syaidina Hussin r.a berpindah dari Madinah ke sana.

Pembunuhan Syaidina Hussin r.a telah diputarbelit oleh kaum Syiah dan menyalahkan tentera Yazid bin Muawiyah. Walau bagaimanapun, sejarah juga mencatatkan, tentera Yazid bin Muawiyah belum pun tiba di Karbala lagi. Bahkan Syaidina Hussin r.a sebelum itu telah diperingatkan tentang perangai orang Karbala yang sangat licik berbohong dan melakukan tipu daya.

Sejarah 1400 tahun lampau kembali berulang. Kaum Syiah sentiasa menjadikan Dunia Islam bergolak. Di mana-mana sahaja ada ramai kaum Syiah, mereka akan mencetuskan pelbagai perkara subversif. Bagaimanapun, apabila mereka berada di negara-negara kafir, segala sifat penentangan mereka, hilang lenyap begitu sahaja. Bahkan mereka amat menyanjungi Yahudi dan Nasrani bahkan mempersaudarakan golongan yang amat memusuhi Islam itu.

Di Kedah, Syiah telah bertapak seawal abad ke-10 lagi. Bagaimanapun, kedatangan Syeikh Abdullah Al-Yamani yang telah mengislamkan Sultan Muzaffar 1 Kedah pada tahun 1137 Masehi atau 531 Hijrah telah melenyapkan agama Syiah yang bertapak lebih awal. Bukti kedatangan Islam lebih awal di Kedah boleh dilihat menerusi kewujudan sebuah makam purba yang diatasnamakan Syeikh Abdul Qadir ibnu Hussin Syah Aliran di Langgar yang bertarikh 291 Hijrah bersamaan dengan 903 Masehi.

Pasai-Samudera yang dikatakan menjadi negeri Melayu pertama memeluk Islam hanya wujud pada tahun 1267 menerusi pemerintahan Sultan Malikul Saleh atau Merah Silu.

Sepatutnya sejarah Syeikh Abdullah Al Yamani atau lebih dikenali dalam teks sejarah sebagai Syeikh Abdullah Al-Qumairi Al-Yemeni yang telah membanteras Syiah di Kedah menerusi tindakan pemusnahan sarang Syiah menerusi nasihatnya kepada Sultan Muzaffar Syah 1 atau nama asalnya Raja Derbar, sentiasa menjadi teladan kepada mana-mana kerajaan negeri Kedah.

Salah satu sifat Syiah yang sangat tulen ialah TAQIYYAH atau dalam bahasa kasarnya, BERPURA-PURA atau MUNAFIQ. Golongan Syiah seringkali berlakon apabila mereka berada dalam kelompok Sunnah. Mereka kerap memberi alasan kononnya mereka hanyalah golongan yang menyayangi dan mengasihi Ahlul Bait sekalipun sebenarnya merekalah musuh Ahlul Bait terutama sekali dalam pembunuhan Syaidina Hussin r.a, mempertuhankan Syaidina Ali r.a, menipu atas nama Imam Jaafar As-Sadiq, bahkan memburuk-burukkan serta melakukan fitnah ke atas para Sahabat r.a.

Apabila mereka sudah ramai dan berasakan sudah kuat, mereka akan mula melakukan keganasan. Seperti yang berlaku di Iran, Iraq, Syria, Libya, Yaman dan Jordan, itulah yang akan berlaku di Malaysia. Keimanan kaum Syiah kepada konsep Imamah dan walayah, menyebabkan mereka berasakan pemberontakan dan penentangan kepada kerajaan merupakan PERKARA HALAL. Malah mereka juga meletakkan HUKUM WAJIB untuk menentang kerajaan dengan bersandarkan kepada alasan kononnya menentang kezaliman.

Liciknya kaum Syiah ialah mereka melakukan kejahatan dan kezaliman tetapi kemudian mereka segera memutarbelitkan kenyataan tersebut dan menyalahkan pihak yang mereka lakukan serangan. Contoh terbaik ialah di Syria. Semuanya dilakukan untuk menjatuhkan kerajaan dengan alasan kezaliman, tidak aman, kekacauan, kemiskinan dan sebagainya.

Sudah pastilah mana-mana kerajaan, termasuklah kerajaan yang paling kejam sekalipun, akan segera bertindak balas terhadap pemberontakan tersebut. Malah dalam Islam, pemberontakan atau BUGHAH merupakan perbuatan  yang dikenakan hudud.

Dengan bantuan daripada sekutu dan subahat mereka yang memusuhi Islam dan umat Islam, mudahlah kerja mereka untuk memesongkan fakta. Dan mereka tidak akan teragak-agak untuk melakukan pembohongan asalkan matlamat mereka tercapai.

Bahaya Syiah di Kedah ketara menerusi tentangan Kepala Syiah Rafidhah, Abdullah Hasan terhadap bekas Menteri Besar Kedah, Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak. Abdullah Hassan sudah tentulah tidak bersendirian. Syiah tidak akan berani tunjukkan muka jikalau mereka berkomuniti kecil dan tidak mempunyai kekuatan. Pastinya Syiah di Kedah mempunyai sokongan yang amat kuat, apatah lagi kebanyakan kaum Syiah di Kedah berlindung pula dalam sebuah parti politik yang menjadikan Islam sebagai modal utama mereka untuk meraih undi dan pengaruh.

Biarpun Kerajaan Negeri Kedah memperkenalkan Undang-Undang Anti-Syiah di Kedah yang mendapat tentangan sepenuhnya dari PAS, undang-undang tersebut tidak akan berkesan sekiranya tiada penguatkuasaan yang tegas dan aktif di seluruh Kedah. Undang-undang hanya tinggal undang-undang jikalau tiada sebarang penguatkuasaan.

Bila-bila sahaja dari sekarang, Syiah akan menunjukkan tembelang mereka yang sebenarnya. Biarpun pembunuhan di Indera Mahkota 2 masih belum dikaitkan dengan Syiah, tetapi tindakan Allahyarham memerangi Syiah yang cuba bertapak dan bersarang di Keratong, ada pertaliannya.

Tunggu sahajalah Syiah membalas dendam pula di Kedah terutama sekali di Pendang. Ketuanya sudah lama menunjukkan diri. Syiah dikepalai Abdullah Hassan sudah pun membuktikan ketegaran mereka. Mereka hanya menunggu masa untuk menunjukkan kesamsengan dan kemudian menyalahkan kerajaan atau mana-mana pihak yang bertindak balas ke atas perbuatan jahat mereka sepertimana yang berlaku di negara-negara Sunni Arab.

Sumber : Kedahan

2 comments:

Unknown said...

Mohon dipaut http://mediaharia.blogspot.com ke dlm bloglist saudara.Bloglist saudara sudah saya pautkan..terima kasih

Unknown said...

mohon pautkan saya disini

http://daengselili.blogspot.com/

saya telah memaut blog MH disana...tengkiuuu