Geng Bas Sekolah

November 16, 2013

RESTORAN GANJA GUNA NAJIS MELAYU ?


Semalam heboh diperkatakan orang mengenai sebuah restoran mamak yang terkenal di Ipoh yang dikatakan menggunakan najis manusia sebagai bahan pelaris. Najis itu dikatakan dimasukkan ke dalam periuk masakan supaya pelanggan merasa masakan direstoran berkenaan begitu sedap berbanding dengan kedai lain. Malah restoran itu diarahkan tutup kerana terjumpanya najis didalam makanan.

Walaubagaimanapun, pemilik restoran Nasi Kandar berkenaan menafikan perbuatan tersebut sekaligus membuat satu laporan polis mengenai fitnah yang dibuat oleh orang tertentu yang dengki kepadanya. Namun dia mengaku restorannya diarah tutup sementara waktu oleh Jabatan Kesihatan kerana gagal mematuhi tahap kebersihan yang ditetapkan. Bukannya kerana menggunakan najis manusia sebagai bahan pelaris.

Mula mula baca cerita ni, aku dah tergelak. Dan aku rasa macam kenal je bangsa yang buat fitnah pasal makanan kotor dan perbuatan sihir lagi khurafat. Bangsa yang paling suka main sihir kat negara ni adalah bangsa MELAYU. Tiba tiba mamak pulak yang kena. Nampak tak permainan mereka ?

Tak percaya orang melayu suka main sihir ? Meh baca sini

Mungkin ramai antara anak muda generasi masa kini, tidak mengetahui apakah itu nasi kangkang. Menurut kisah saya dengar, menghasilkan nasi kangkang bukan sesukar seperti menyediakan nasi beriani.

Secara ringkas, wanita sedang haid, memakai kain batik tanpa seluar dalam dan meletakkan sebekas nasi panas dan berwap di bawah kangkangnya.

Lebih luas kangkangnya, lebih bagus.

Cecair dari kemaluan bercampur darah kemudian menitis ke dalam nasi panas, kemudiannya dihidangkan kepada suami. - Mazidul Akmal


AN Indonesian maid has appeared in a Hong Kong court accused of adding menstrual blood to her employer's food in an effort to improve their stormy relationship.

Indra Ningsih, aged 26, mixed the blood in a pot of vegetables in the belief that the recipe would help ease her difficult work environment, The Standard newspaper reported. - News.Com

Ketika dalam kereta Liza perasan tingkah laku Rizal yang merokok dan menghembus kepulan asap ke mukanya beberapa kali, apabila ditanya mengapa bertindak begitu Rizal pantas meminta maaf.

“Selepas pulang dari makan, saya menaiki bas pulang ke kampung, ketika dalam perjalanan fikiran saya asyik teringatkan Rizal dalam semua perkara, tak tahan dengan semua itu, sebaik tiba di Bera, saya kemudian bertindak nekad patah balik ke Temerloh untuk berjumpa Rizal.

“Tanpa diduga Rizal memang menanti kehadiran saya, apa yang menghairankan, perasaan saya terhadap Rizal kali ini semakin tidak terkawal, mahu sahaja saya memeluknya sebaik bertemu dengannya. - Sinar Harian

Ketika lalu di depan gerai kami, saya dan isteri terkejut apabila melihat seorang lelaki yang turut menjual makanan tidak jauh dari gerai kami memegang gayung berwarna biru dan menaburkan sesuatu di kawasan tapak gerai kami. Selepas memberhentikan kereta, saya melihat dengan jelas jiran niaga kami itu menaburkan garam dan beras kunyit di sekitar kawasan gerai kami,” katanya dipetik Harian Metro. - Ammboi

Nampak tak ? Itu baru sedikit berita yang dilaporkan. Banyak lagi kes kes sihir yang tidak keluar didalam akhbar. Jika dikawasan sempadan siam, tanyalah mana mana bomoh siam. Mesti bomoh ni mengaku, kebanyakkan pelanggan mereka adalah orang melayu yang beragama islam. Cukup memalukan apabila orang islam berjumpa bomoh siam untuk mohon bantuan syaitan semata mata nak puaskan hati sendiri.

Celaka betul orang yang buat fitnah tu. Dah buat fitnah, ayat terakhir dia "Nauzubillah" Eeee kalau orang yang buat fitnah tu ada depan aku, nak je tebas batang leher dia sampai mati.

No comments: