Geng Bas Sekolah

November 16, 2013

KJ HILANG TELUR PERTAHAN KALIMAH ALLAH ?


Titah Sultan Selangor semalam dalam polemik kalimah Allah dimana Baginda menegaskan bahawa semua rakyat di negeri Selangor  perlu patuh terhadap keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor bahawa kalimah Allah adalah kalimah suci yang khusus bagi agama Islam dan umat Islam dan ia tidak boleh digunakan untuk merujuk kepada Tuhan dalam agama-agama lain, serta hormat dan mematuhi keputusan sebulat suara oleh Mahkamah Rayuan pada 14 Oktober 2013.....

Dan Baginda juga membuat ketetapan tegas bahawa semua rakyat di negeri Selangor khasnya, tanpa mengira agama dan keturunan perlu akur dan patuh terhadap perkara sama sebagaimana diperuntukkan dalam Enakmen Ugama Bukan Islam ( Kawalan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam ) 1988 yang telah diwartakan pada 7 Julai 1988 kerana ia terpakai kepada semua orang sama ada Islam atau bukan Islam di dalam negeri Selangor.

DAN orang pertama yang tampil 'membantah' adalah ..... Ketua Pemuda MCA Wee Ka Siong !

KUALA LUMPUR: MCA Youth chief Wee Ka Siong has voiced his objection to the Sultan of Selangor’s decree barring the non-Muslims in the state to use the word ‘Allah’ to refer to God.

“I think it is okay, we should allow the Christians (in Peninsular) to use the word. Why? We have given you a two-page explanations,” he said without elaborating today.

Wee said for the Sabah and Sarawak people, the government should continue to honour the 10-point solution made in 2011.

Under the solution, it was agreed that bibles in all languages, including Bahasa Indonesia and Bahasa Malaysia, can be imported into the country and printed anywhere in the country. - FMT.

Dikatakan juga larangan itu adalah bercanggah dengan prinsip perdamaian/perpaduan kebangsaan.

MCA Youth chief says Christians should be allowed to use the word 'Allah' in their worship and that the ruling was 'against national reconciliation'.

Saya warnakan ayat diatas kerana semalam saya hanya tulis yang 10 Point Solution itu hanya membenarkan Bible versi Melayu / alkitab dibawa bersama dalam lawatan dimana2 negeri dalam Malaysia .... rupanya alKitab itu dibenarkan untuk diimport dan dicetak dimana saja dalam negara, dibawah 10 Point Solution !

Dimana suara Ketua Pemuda Umno BN yang juga merupakan Pemenang Shouts Award kita ? Tunggu apa lagi. SHOUT la balik ! Anda kan bos kepada Ketua Pemuda MCA.

Sumber : Din Turtle

Berani ke KJ nak berbunyi ? Dia nama je Ketua Pemuda UMNO tapi kemaruk nak jadi Ketua Pemuda BN. Sekarang kalimah Allah, cina MCA dah hina. KJ takkan berbunyilah. Najibpun sama. Hilang menyorok ntah kemana.

KJ ni LIBERAL. Ada orang kata bini diapun ada terlibat dengan SIS, NGO yang menyokong COMANGO. Hurmm itu aku tak tahulah betul ke tak. Tapi kalau betul terlibat, apa nak kata. Cuma nak cakap, UMNO dah habis. Orang melayu dalam UMNO patut keluar parti ramai ramai dan tubuh satu parti melayu baru. Itu je lah.

1 comment:

Anonymous said...

KJ punya telur dah busuk ooiiii,,,hahahahaha...KP UMNO DAYUUUUSSSSS