Geng Bas Sekolah

November 6, 2013

NAJIB BANGGA DENGAN CINA


Dalam PRK Dun Sg Limau, BN tewas kepada PAS namun kemenangan PAS itu tidak begitu bermakna apabila peratusannya berkurangan berbanding PRU yang lalu. Dalam masa sama, PM kesayangan rakyat ini begitu berbangga sekali apabila kononnya cina sudah menyokong dia semula.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau semalam menunjukkan peningkatan sokongan yang membanggakan terhadap Barisan Nasional (BN) khususnya dalam kalangan pengundi Cina.

Menurut Perdana Menteri, keputusan PRK DUN Kuala Besut sebelum ini yang turut menyaksikan majoriti kemenangan bertambah dan penyusutan majoriti kekalahan dalam PRK DUN Sungai Limau, menunjukkan trend sokongan yang boleh dikatakan membanggakan.

Katanya, keadaan itu juga sejajar dengan keputusan dua peti undi yang mempunyai bilangan pengundi kaum Cina lebih ramai berbanding peti undi lain yang turut memihak kepada calon BN.

Tolonglah sesiapa cakap dengan DS Najib ni, janganlah percaya dan harapkan lagi pada cina. Janganlah layan lagi cina cina ni semua. Penat dah dengar rayuan dia ni pada orang cina. Sudah sudahlah tabur duit. Lebih baik bantu orang melayu yang lebih ramai hidup susah daripada bantu cina cina yang rata ratanya kaya raya.

No comments: