Geng Bas Sekolah

August 7, 2013

ORANG MELAYU TAK SEDAR


Awal kemerdekaan dahulu, Tunku menerima bangsa cina menjadi rakyat di negara ini TANPA syarat. Mungkin pada waktu itu, Tunku tidak nampak akan bahayanya kehadiran bangsa ini di Tanah Melayu. Tetapi sekarang ianya sudah terlambat.

Sebelum Tunku menerima bangsa ini, mereka sudahpun bertindak kejam keatas orang orang melayu melalui kempen komunis. Mereka mahu merampas Tanah Melayu daripada orang Melayu dan jadikan Tanah Melayu sebagai sebahagian daripada Tanah China.  Tak mengapalah. Tak baik salahkan Tunku kerana Tunku pun sudah tiada diatas dunia lagi.

Kekejaman mereka menindas orang Melayu jelas merugikan negara apabila Kerajaan terpaksa menghabiskan banyak masa, tenaga dan wang ringgit untuk mengekang komunis komunis ini. Begitu ramai orang Melayu yang terkorban kerana mempertahankan Tanah Melayu ini.

Sekali lagi pada 13 mei 1969, kaum ini bangkit cuba merampas kuasa. Mereka menyerang dan membunuh orang orang Melayu di Kuala Lumpur. Mereka membakar rumah, kedai dan kenderaan. Orang Melayu juga terpaksa berkorban mempertahankan diri, keluarga dan negara daripada ancaman kaum ini.

Kekalahan orang orang cina dalam cubaan merampas kuasa pada 13 mei memaksa mereka untuk mendiamkan diri. Apatahlagi kekalahan komunis sehingga terpaksa meletak senjata pada tahun 1989 membuatkan mereka duduk diam beberapa ketika.

Namun dalam diam, mereka sebenarnya bukanlah duduk diam sahaja. Sebaliknya mereka bekerja keras mengumpul modal, dana dan menanam dotrin dikalangan anak cucu mereka bahawa suatu hari nanti, mereka tetap akan berjaya merampas negara ini.

Sekarang mereka tidak lagi menggunakan cara kekerasan sebaliknya melalui kawalan ekonomi. Mereka sedar untuk bertempur secara berdepan dengan orang Melayu, mereka akan kalah dan mati. Tetapi jika menguasai negara secara perlahan lahan melalui ekonomi, sudah pasti mereka berjaya mengalahkan orang Melayu. Ternyata benar tekaan mereka. Hari ini ekonomi negara dipegang dan dikuasai oleh bangsa mereka. Setelah yakin dengan kawalan ekonomi, mereka mula lancarkan gerakan merampas kuasa melalui politik.

Pada tahun 2008, mereka mencuba skala kecil didalam PRU 12. Rancangan mereka berjaya. Mereka berjaya menguasai Selangor, P.Pinang dan Perak. Melalui keldai mereka, mereka memegang Kedah dan Kelantan. Alhamdulillah Perak berjaya dibebaskan tidak lama kemudian.


Pada PRU13, mereka lancarkan gerakan besar besaran. Rancangan mereka bukan sahaja mengekalkan negeri yang ditawan sebaliknya mengawal satu negara. Alhamdullilah sekali lagi Allah Taala membantu orang orang Melayu. Walaupun mereka membuat perancangan rapi namun Allah Taala adalah sebaik baik perancang. Rancangan mereka gagal sama sekali.

Untuk sekian kali, orang Melayu berjaya mempertahankan Tanah Melayu ini dari dijajah oleh bangsa asing. Tetapi untuk berapa lama? Generasi muda Melayu sekarang sudah tidak kuat pegangan jati diri apatahlagi agama. Dengan sogokan, anak muda Melayu mudah dibeli oleh bangsa ini. Hanya dengan kata kata pujian, duit dan muka manis, anak muda Melayu sanggup menjual maruah agama dan keluarga dengan menyokong dan menjilat kaum mata sepet. Malah sanggup mengorbankan nyawa sendiri hanya untuk melihat bangsa cina memerintah negara ini.

Tetapi ada juga orang Melayu yang sudah mula sedar dan nampak agenda kaum ini. Hari ini mereka bangkit dan cuba menyedarkan para pemimpin Melayu tentang gerakan licik bangsa mata sepet. Tetapi adakah itu sudah cukup untuyk memastikan bangsa Melayu terus kekal dan releven di tanah air sendiri? Adakah pemimpin pemimpin Melayu sedar akan nasib bangsa Melayu yang semakin suram? Hanya masa yang dapat menentukan...

No comments: