Geng Bas Sekolah

August 10, 2013

DAP TEGAKKAN KETUANAN CINA KERANA LEE KUAN YEW


Malaysia seharusnya berterima kasih kepada Lee Kuan Yew yang berjaya 'membunuh' golongan komunis dan cauvinis Cina di Singapura yang mungkin mampu mengganggu-gugat negara ini.

Perkara itu dinyatakan bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin yang melihat negara ini bakal berdepan dengan ancaman bahaya jika komunis dan cauvinis Cina terus kuat di Singapura ketika negara berdepan tekanan hebat golongan berkenaan yang hidup bebas di Malaysia.

''Bekas Perdana Menteri Singapura itu (Kuan Yew) tidak cauvinis dan beliau 'mengajar' orang Cina, menutup sekolah-sekolah Cina, Tamil dan Melayu serta berjaya menegakkan sosialis untuk mencapai Singapura yang stabil.

''Jika tiada Kuan Yew, Singapura mungkin jadi negara komunis atau cauvinis. Terima kasih kepada Kuan Yew kerana dapat menghapuskan cauvinis Cina, tidak seperti masyarakat Cina di sini,'' katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas tulisan Kuan Yew dalam buku terbaharunya, One Man's View Of The World yang menjelaskan dasar-dasar berasaskan kaum di Malaysia telah meletakkan negara ini dalam keadaan yang tidak menguntungkan.

Menurut Zainuddin, Kuan Yew dengan keras, tegas dan cekap telah dapat menghapuskan sekolah-sekolah berasaskan kaum demi perpaduan rakyat Singapura menerusi satu bahasa iaitu bahasa Inggeris.

''Malangnya di Malaysia, kita gagal membentuk suatu bangsa kerana tidak berani menjalankan dasar bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan,'' katanya.

Oleh kerana Kuan Yew telah menghapuskan hak hak istimewa orang cina di Singapork, maka proksinya di Malaysia iaitu DAP terpaksa menegakkan hak orang orang cina di Malaysia. DAP dan Dong Zhong menekan Kerajaan Malaysia untuk mengiktiraf ketuanan cina sebagai ganti kesilapan yang dilakukan oleh Kuan Yew suatu ketika dahulu.

1 comment:

Anonymous said...

Apahal di puji si NYANYOK kuan yew dgn rejim Cina PAP PENJAJAH GELOJOH Singapura yg sebenarnya MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu Singapura termasuk dgn MENGECILKAN terus jumlah BUMIPUTERA Melayu/Islam Singapura dgn memberi kerakyatan dgn mudah pd jutaan imigran bukan Islam (BUKAN pelarian pula itu) Cina (dari China, Hong Kong dan Taiwan), dan Kristian, juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel. Bahkan polisi mengambil jutaan imigran bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel - sekutu kuat rejim penjajah Cina ini (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009.

Maka, depan kita si Cina NYANYOK talam dua muka kuan yew ini berlagak mcm benci Ketuanan Cina, tapi sebaliknya; apalagi "adik beradiknya" si lim kit siANJINGKURAP itu! Dan Bahasa utama di S'pura bukan shj bahasa Inggeris, juga bahasa Mandarin, tapi sebab penaja Barat-Israelnya, kenalah Cina PAP lebih naikkan bhs Inggeris!


MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.