Geng Bas Sekolah

June 7, 2013

Negara Islam Terlalu BODOH !

KEINGINAN Israel untuk menjadi kuasa terkuat di rantau negara Arab dengan meletakkan sasaran menguasai telaga minyak hampir berjaya, kini Israel berusaha pula untuk menjatuhkan kepimpinan Islam yang baru ditegakkan semula di Turki.

Sejak Jumaat lalu, berlaku rusuhan rakyat Turki menentang kepimpinan Recep Tayyip Erdogan atas beberapa perkara remeh termasuk keengganan kerajaan berkompromi dengan kumpulan sekular.

Alasan itu sebenarnya dicipta oleh Israel kerana marahkan sokongan Erdogan yang menyokong Syria.

Syria sedang mengalami kehancuran akibat rusuhan pemberontak yang dibantu oleh kuasa-kuasa Barat bagi menghancurkan kepimpinan Bashar al-Assad, yang juga dilihat salah satu kuasa terkuat selepas ketiadaan Muammar Gaddafi.

Ketika Iran diserang dengan propaganda membina reaktor nuklear bagi membangunkan senjata, Israel sentiasa menyalurkan pelbagai maklumat palsu hasil risikannya kepada Washington.

Kepimpinan White House sudah lama diyakini tunduk dengan kepentingan menjaga kedudukan Israel bukan sahaja percaya dengan dakwaan perancangan pembangunan senjata nuklear bahkan turut menyimpan hasrat menyerang Iran sebagai melunaskan dendam lamanya.

Iran pernah memalukan British selepas Perang Dunia Kedua kerana memiliknegarakan telaga minyak yang dikuasai British Petroleum. Akibatnya, British memohon pertolongan Amerika Syarikat yang dilihat sebagai kuasa besar yang baharu selepas menundukkan Jepun dengan mengebom Hiroshima dan Nagasaki untuk melancarkan pelbagai helah dan tekanan menyingkirkan Perdana Menteri Iran yang memiliknegarakan telaga minyak.

Turki yang muncul sebagai sebuah negara maju dalam kalangan negara-negara Islam sedikit kecewa dengan sikap Israel yang turut memainkan peranan memperlambatkan kemasukan negara itu ke dalam Kesatuan Eropah walaupun pelbagai syarat yang ditetapkan berjaya dipenuhi.

Penolakan itu ada kaitannya dengan kemenangan Parti Keadilan dan Pembangunan (AKP), yang ditunjangi oleh Gullen Movement, iaitu sebuah gerakan sosial yang berlandaskan nilai-nilai Islam.

Israel begitu kecewa dengan Turki yang bersimpati dengan Palestin dan pernah membenarkan sukarelawan dari seluruh dunia menggunakan pelabuhan Ankara memulakan pelayaran 'Pembebasan Gaza.' Dalam Flotila Pembebasan Gaza menerusi kapal Marvi Marmara, tujuh sukarelawan Turki dibunuh oleh komando Israel setelah kapal tersebut diserang hendap di perairan antarabangsa di Laut Mediteranean pada awal pagi 31 Mei 2010.

Protes terbaharu rakyat Turki dikatakan bermula hanya atas alasan menentang penebangan 600 batang pokok bagi memberi laluan pembinaan semula sebuah taman dekat Dataran Taksim di Istanbul. Ekoran pertempuran dengan pihak polis, sejak rusuhan seminggu lalu seramai 300 orang dilaporkan cedera akibat terkena tembakan gas dan meriam air.

Bagaimanapun, ada pihak tertentu yang disokong oleh kumpulan sekular dan dikhuatiri ada kaitan dengan peranan Israel, mendesak Erdogan meletakkan jawatan atau berundur.

Israel sedar, jika kepimpinan Erdogan tidak disingkirkan, Turki dijangka akan bangkit sebagai kuasa terkuat di rantau Timur Tengah. Kekuatan yang dimiliki oleh Turki akan menyebabkan peranan Israel kian melemah, kerana Turki terus memberikan sokongan membantu pembinaan baharu 800 buah unit rumah di sebuah kawasan yang dirampas daripada penduduk Palestin.

Untuk mengalihkan pandangan masyarakat antarabangsa, Israel mencipta amaran bahawa Turki telah membunuh beribu-ribu rakyatnya dengan menggunakan senjata nuklear, sebagaimana tuduhan ke atas Bashar melepaskan senjata biologi.

Kesemua dakwaan itu sebenarnya ada kaitan dengan agenda Yahudi untuk melumpuhkan kerajaan-kerajaan Arab dan Islam, dan memetakan laluan tertentu bagi mendesak Bashar tersingkir.

Persoalannya kenapakah Amerika begitu ghairah untuk membantu Israel? Kejelekatan hubungan Israel-Washington itu sebenarnya disebabkan cengkaman pengaruh Yahudi dalam struktur kuasa politik dan ekonomi, yang mana kemenangan Obama bagi menguasai White House bagi penggal kedua pada tahun 2011 mempunyai kaitan dengan peranan Yahudi.

Meskipun Obama pernah dilihat pro-Islam, ia hanyalah sekadar retorik untuk mendapat sokongan kumpulan penduduk minoriti dan rakyat Amerika yang berasal daripada golongan hispanik dan Amerika-Afrika. Keturunan Amerika-Afrika kebanyakannya beragama Islam.

Keturunan Amerika-Afrika lebih menyukai Obama berbanding calon presiden daripada Republikan yang terang-terangan membenci Islam dan mahu menjayakan agenda neo-konservatif.

Ketika ini, Erdogan telah memohon maaf di atas kekasaran pasukan keselamatan dalam menangani perusuh. Bagaimanapun, bantahan jalanan secara besar-besaran itu tetap dikhuatiri mendapat sokongan tidak langsung daripada Israel menerusi penyaluran bantuan kewangan ataupun penyaluran maklumat palsu bagi membangkitkan kemarahan rakyat terhadap Erdogan.

Israel turut menyebarkan propaganda bahawa kepimpinan Erdogan sebagai langkah memerangi kumpulan Syiah. Erdogan dikatakan tidak begitu mesra dengan pengikut Syiah dan keadaan ini agak berlainan dengan Syria. Bashar dikatakan berasal daripada pengikut Syiah, kumpulan minoriti Islam di Syria.

Percaturan antara Suni dan Syiah ini merupakan agenda Yahudi untuk menjadikan kedudukan umat Islam terus berperang. Gambaran buruk terhadap kelompok Islam moniriti terus dilaporkan menerusi media Barat, dengan tujuan menimbulkan persepsi buruk dan membangkitkan kemarahan Islam majoriti.

Perkara yang sama pernah dilaksanakan oleh Amerika Syarikat, berdasarkan maklumat palsu agenda perisikan Israel di Iran sehingga menyebabkan Ahmadinejad terpaksa berwaspada dengan perusuh-perusuh yang melaungkan prinsip demokrasi.

Israel tidak perlu menghabiskan belanja yang besar bagi membiayai peperangan. Hanya dengan sedikit bantuan, penyebaran maklumat palsu akan membangkitkan kemarahan rakyat terhadap pemimpin yang dilihat mampu menghalang cita-cita besar Yahudi.

Pemimpin-pemimpin yang dinilai sebagai penghalang, akan 'digulingkan' dari dalam, yakni dengan menyebarkan maklumat palsu dan membangkitkan kebangkitan rakyat menentang pemimpin yang sah dan dipilih menerusi pilihan raya.

Begitu juga halnya dengan apa yang berlaku di negara kita. Jika di negara-negara kawasan Asia Barat yang sentiasa bergolak tidak lari daripada senario dan kerakusan Israel bagi menguasai negara-negara Islam, maka di Malaysia anasir-anasir dalaman yang menjadi pelaku utamanya.

Bagi memastikan agenda pemerkasaan Islam sebagai agama rasmi negara tidak tercapai, anasir-anasir terbabit memastikan agenda perpaduan dan persatuan umat Islam tidak boleh terlaksana.

Politik kebencian disebarkan dan dipropagandakan bagi menarik sokongan orang ramai kononnya telah berlaku tindakan autoritarian dan penyimpangan kuasa berlaku. Semuanya diprovokasi bagi menenggelamkan perpaduan dan kesatuan umat Islam.

Jika perpaduan umat Islam terlaksana, maka hal ini akan membahayakan agenda mereka yang sentiasa mengalami fobia dan perasaan anti Islam.

Anasir-anasir ini yang bergerak dan berjuang atas platform ideologi sosialis dan isu kesamarataan akan sentiasa menjadikan isu perpaduan umat Islam sebagai isu yang boleh memecahbelahkan struktur rakyat Malaysia yang pelbagai kaum, bangsa dan agama.

Apa yang lebih menyedihkan, gerakan dan perjuangan ini turut disokong oleh sebahagian umat Islam yang tidak sedar diperkudakan oleh pihak lain. Ketidaksedaran atau pura-pura tidak sedar ini terutama berpunca daripada tindakan gelojoh pihak Islam yang sangat inginkan kuasa sebagai matlamat akhirnya. Hatta, segala prinsip dan asas perjuangannya yang begitu sebati dan sinonim akhirnya tergadai demi kerakusan kuasa.

Kebodohan itu turut melanda puak PAS yang terang terang ditipu oleh orang pro yahudi PKR dan golongan cina kafir DAP..Bodohnya PAS...

No comments: