Geng Bas Sekolah

May 1, 2013

Wong Tak Diludah Pengundi Cina


Sudah timbul cakap cakap orang Bentong mengenai kegiatan gelap Wong Tak. Selain dari cerita dia mempunyai dua kerakyatan, orang ramai terutama pengundi cina juga mempersoalkan dari mana kekayaan yang dia miliki sehingga mempunyai 1000 ekar tanaman kelapa sawit di Sabah.

 Sebelum ini, Wong Tak yang pernah meninggalkan Pahang dan melarikan diri ke Sabah atas alasan mengalami masalah kewangan.

"...STL has received documents that show Wong’s business interests in Sabah, the state Wong ran to when he ran into financial trouble in Pahang..."

Jika dia mengalami masalah kewangan, bagaimana pula dia mampu untuk memperolehi wang yang cukup untuk membeli tanah milik keluarganya?

Wong admitted that he was involved in palm oil cultivation, saying he had never hid the fact. He added that his family had owned more than 1,000 acres of land for the past 20 years. - The Star

Akibat persoalan ini, rakyat semakin hari semakin tidak mempercayai apa yang diperkatakan oleh Si Wong Tak. Malah, dalam satu ceramahnya sebelum ini, sambutan jelas semakin berkurangan dikalangan penduduk tempatan. Hanya muka yang sama sahaja yang hadir.

Itu pun tak sampai 50 orang yang terdiri daripada anak - anak buahnya sendiri. Dan ianya juga adalah orang luar. Bukannya penduduk tempatan. Tidak hairanlah kenapa sejak dua tiga hari ini, DAP hanya membawa turun pemimpin Nasional.

Mereka terpaksa membawa pemimpin seperti Tony Pua dan Lim Kit Siang agar dapat memainkan isu nasional bagi mengelak dari menjawab persoalan dikalangan rakyat.

Wong Tak pernah ugut nak bakar kilang Lynas. Tetapi akhirnya dia bakal dikebumikan hidup hidup oleh orang Bentong tak lama lagi. Nak menang ? Sori lain kali lah !

No comments: