Geng Bas Sekolah

May 3, 2013

Ceramah Mat Syabu Dilanda Hujan Lebat

Aku tak tahulah kenapa ceramah yang dihadiri pemimpin PR mesti ada masalah. Bukannya disabotaj orang sebaliknya dilanda hujan lebat. Seolah olah kedatangan mereka tidak direstui Allah s.w.t. Mula mula pakcik Anwar datang disambut ribut sedangkan cuaca masa tu terang elok. Dia datang je terus jadi ribut. Sampai dia terpaksa lari awal dari jadual sepatutnya.

Dan malam tadi Mat Sabu pula datang. Baru je dia naik pentas, terus hujan turun mencurah curah. Dah ramai yang datang, habis semua lari bercempera sebab hujan turun mencurah curah. Siap kilat lagi. Mat Sabu nak cakap merepek lama lamapun tak dapat.

Paling lawak, puak PAS ni beriya iyalah pertahankan si DAP. Siap merayu suruh undi calon DAP. Kononnya undi calon DAP, bermakna dia mengundi untuk PAS juga. Sedangkan pemimpin atasan DAP lain dah cakap akan tolak calon PAS. Apalah bodoh puak PAS ni.


Bertambah syok, ceramah puak PAS sekarang turut boleh minum arak. Siap berjoget joget atas lori. Inilah perjuangan islam yang dibawa PAS. PAS For All !

1 comment:

kukucawan said...

sesangt terserlah kat situ..huhuhu... selamat mengundi kawan!!