Geng Bas Sekolah

May 20, 2013

Saifuddin Perlu Berundur


Umno-Barisan Nasional (BN) perlu melakukan taubat nasuha apabila rakyat mula menegur dalam beberapa siri pilihan raya umum mengenai isu pentadbiran dan rasuah, kata Ahli Majlis Tetinggi Umno, Datuk Saifuddin Abdullah.

Menurutnya, Umno-BN perlu mengikut "garis putih" yang telah ditetapkan untuk mendapat sokongan rakyat secara berterusan pada pilihan raya akan datang. - Sinar Harian

Adoii pakcik Pudin..Nampaknya pakcik Pudin juga dah mengikut gerak tarian puak PR..Memanglah masalah rasuah tu ada tapi bukanlah terlalu teruk sehingga pakcik Pudin suruh UMNO taubat nasuha. Setiap kerajaan dalam dunia ini mesti ada masalah rasuah walaupun sedikit. Kerajaan dah buat yang terbaik banteras rasuah. Tetapi selagi wujudnya makhluk bernama manusia, masalah ini tidak akan selesai. Oleh itu tindakan kerajaan sekarang untuk mengekang masalah rasuah wajar dipuji.

Kalau PR memerintah sekalipun, adakah pakcik Pudin boleh jamin yang masalah rasuah ini tidak lagi wujud ? Kalau nak tahu, puak PR lah paling banyak amal rasuah. Tengok kepala dia, pakcik Anwar tu dah tahu orang tua tu kaki rasuah nombor 1 negara. Masa dia jadi TPM dulu, berapa punya kaya dia dengan kroni dia buat duit. Belum campur lagi dengan geng cina DAP dia. Semua kaki rasuah.

Dalam PRU lepas, sebahagian besar rakyat Malaysia sebenarnya tidak menolak BN. Tetapi majoriti masyarakat cina yang menolak. Sebabnya mereka yakin yang mereka boleh menawan negara ini daripada kuasa politik orang melayu. Alhamdulillah Allah s.w.t masih bersama kita. Dengan pertolonganNya, kita menang majoriti. Kalau tidak, sudah tentu kita sudah diperintah oleh orang kafir melalui proksi mereka, pakcik Anwar.

Takkan pakcik Pudin tak nampak lagi benda ni. DS Najib sudah buat sehabis baik. Tetapi masyarakat cina tetap menolak. Jadi nak salahkan siapa? Takkan salah kerajaan juga ? Pakcik Pudin sendiri kalah di Temerloh. Buat malu je.

Pada saya, sebenarnya pakcik Pudin memang tak layak bertanding di Temerloh. Ada orang lain yang lebih layak. Pakcik Pudin sepatutnya belajar dulu bertanding di Dun, belajar dulu bekerja untuk rakyat setempat. Bukan hanya tunjuk muka bila dekat PRU saja.

Daripada pakcik Pudin kata UMNO perlu bertaubat, saya kira pakcik Pudin lah yang perlu bertaubat sebenarnya.

No comments: