Geng Bas Sekolah

December 24, 2012

Firaun PAS Enggan Bertaubat


Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai bermulut celupar dan suka membuat fatwa sendiri apabila mengatakan orang Melayu yang menyokong Umno sebagai mungkar.

Muhyiddin berkata, kenyataan itu adalah rentetan fatwa songsang pemimpin Pas itu setiap kali menjelang pilihan raya.

"Itu satu lagi bukti Nik Aziz mengeluarkan faktwa yang tidak mengikut hukum bila dia sebut kumpulan orang yang mungkar ni kafir, orang Umno ni Firaun dan macam-macam lagi zalim dan sebagainya," katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan khas bersama pegawai, pengurusan dan profesional negeri Terengganu di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Nik Aziz dua hari lepas yang menegaskan bahawa beliau tidak akan bersara daripada politik selagi ada orang Melayu yang menyokong parti Umno yang beliau anggap mungkar.

Muhyiddin berkata kenyataan sedemikian yang dikeluarkan pemimpin Pas itu bertujuan mempengaruhi pengundi supaya tidak menyokong calon Umno dan BN pada pilihan raya umum nanti.


Kalau bab memfitnah bertopengkan agama, serah je pada Nik Ajis. Orang tua tu memang cukup pandai buat cerita fitnah macam ni. Pakcik Anwar yang cakap berpusingpun boleh tabik spring dengan orang tua ni. Aku tak pelik ler kalau Nik Ajis cakap orang islam yang tak sokong parti dia tu adalah kaum mungkar. Sebabnya dia sendiri adalah kaum yang enggan menerima kebenaran. Sanggup mengkafirkan orang islam.

Lagipun dia cakap UMNO parti mungkar tu cuma sebagai alasan dia je yang taknak bersara dari politik. Dia nak pegang jawatan sampai malaikat maut datang mencabut nyawa dia. Kalau dah firaun tu, tetap firaun jugalah Nim Ajis oii.

3 comments:

Anonymous said...

Kalau tak nak juga bersara, takut nanti lepas tewas dalam PRU13, mati celik kerana hajat tak kesampaian.

Anonymous said...

KEHKEHKEH FIRAUN TUA KUTOK TAK SEDAR DIRI TU INGAT NAK MENONGKAT LANGIT DGN FATWA SONSANG DIA SAMPAI MATI BROO...TAKPERRR...KLU DIA DAH KERAS KEJONG SUH JEK PENCACAI MUMIAKAN DIA PASTU PAMERKAN KAT UMAH DIA WAT PEDOMAN GENERASI AKAN DTG KEHKEHKEHKEH

KAMUNTING CENTRAL said...

Salam bro... Hebat Blog bro... Mohon dipautkan blog teman http://kamuntingcentral.blogspot.com ke blog bro.. Terima Kasehh Bro..