Geng Bas Sekolah

July 14, 2012

Pembangkang Gila Fitnah

Amat mengejutkan apabila laman web Suara PR telah dengan biadapnya menggelar para peneroka Felda sebagai perompak, dalam sebuah artikel yang bertajuk ‘Peneroka Perompak Duit Rakyat’ yang disiarkan semalam.

Alasan laman tersebut ialah kerana pembahagian wang RM15,000 kepada setiap keluarga peneroka pada Mei lepas adalah dibuat sebelum Felda Global Ventures (FGV) disenaraikan di Bursa Saham Kuala Lumpur. Justeru, menurut penulis tersebut, “wang berjumlah RM 1.69 billion yang diperuntukkan untuk membiayai ‘durian runtuh’ itu semestinya datang dari wang kerajaan (sebut wang rakyat) kerana Felda sendiri tidak ada wang kerana agensi itu sendiri bakal diisytiharkan bankrap.”

Tambahnya lagi, “disebabkan itu, mungkin ada program kerajaan untuk kebajikan rakyat yang lebih besar terpaksa ditangguhkan dulu untuk menyelesaikan janji ‘durian runtuh kepada peneroka Felda dan keluarga masing-masing yang berjumlah sekitar 300,000 orang ini.”

Apa nak dikata, nampaknya, hadap sekali penulis tersebut dengan program kebajikan rakyat oleh kerajaan. Takut benar dia tidak dapat menikmati program kebajikan dari kerajaan kerana kebanyakan wang telah diberikan kepada warga Felda.

Namun, dalam artikel yang sama, penulis tersebut juga menghentam program-program kebajikan rakyat ini sebagai haram dan rasuah.

Baca selanjutnya di GAP


Takde peliknya bila baca apa yang puak lahanat ni tulis. Bagi mereka, selagi umat Muhammad s.a.w tak disesatkan, tak ikut telunjuk mereka, selagi itulah umat Muhammad s.a.w diserang, dihina, difitnah mereka.


Mereka nak umat Muhammad s.a.w menjadi sesat seperti mereka. Sebab tu dalam PAS, suami boleh ceraikan isteri kalau isteri taknak terima PAS. Puak PAS diajar bahawa parti politik tu sebahagian dari agama. Boleh bawak masuk kubur, boleh besarkan lubang kubur. Boleh bagi terang lubang kubur.

Mereka ni hidup dalam kesesatan yang nyata.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Anonymous said...

KEHKEHKEH PUAK2 PEMBANGKANG YG MUKE TAK MALU TERIMA DUIT TU PUN KIRE PEROMPAK LER TUH..KEPALE HANGGOK DIA LER SKE2 TUDUH ORG MEROMPAK!..MAKHLOK2 PEROSAK TU JELES DGN PROGRAM2 KERAJAAN YANG MENGUNTUNGKAN PENEROKA TP DAH MERUGIKAN DIRI SENDIRI SEBAB BODOH SOMBONG! HUHUHU >XD