Geng Bas Sekolah

May 30, 2012

Perjanjian Lebuhraya Syaitan


Dua tiga minggu ini Pas Kelantan sedang kalut mencanang berita yang mereka akan membina lebuh raya sepanjang 73km dari Kota Bharu ke Kuala Krai dengan kos RM 1.9 bilion. L/raya itu kelak tidak akan dikenakan sebarang bayaran tol.

Majlis pecah tanah untuk pembinaan tersebut telah pun dilakukan semalam oleh MB Kelantan. Manakala orang yang memainkan peranan penting disebalik pembinaan tersebut tidak lain tidak bukan adalah Husam bin Musa.

Menurut kickdefella, ada seorang pemimpin Pas Kelantan menghubunginya dan gelak sakan bila berbicara dengannya kisah l/raya Husam Musa. Awal bulan umum nak bina l/raya, hujung bulan dah majlis pecah tanah. Macam nak buat longkang pula....

Kebiasaannya projek-projek yang dirancang dan dilaksanakan oleh Husam, Insyallah ianya tidak akan ke mana. Hanya gah pada nama dan pelancarannya sahaja sepertimana projeknya yang lepas-lepas.

Projek kambing jamnapari
Projek Kelantan Koridor Depu
Dinar emas Kelantan
Bazar Tok Guru
Skim takaful warga emas Kelantan

Daripada tahun 1990 hingga tahun 2012 sudah tidak terbilang berapakah pengumuman projek-projek besar yang Pas hendak laksanakan di Kelantan tetapi itu hanya sekadar pengumuman dan pelancaran sahaja. Tidak lebih daripada itu.

Salah satu kegagalan projek Pas yang boleh dijadikan contoh terbaik untuk projek lebuh raya Husam Musa adalah Projek Pembangunan Bandar Baru Pengkalan Kubor.

Tahun 1996 Kerajaan Pas Kelantan umum untuk membangunkan pekan Pengkalan Kubor yang terletak bersempadan dengan Thailand sebagai sebuah bandar baru. Penduduk setempat sungguh gembira dan teruja dengan pengumuman tersebut.

Tahun 1996 juga satu MOU telah ditandatangan antara Kerajaan Pas Kelantan dengan syarikat yang diberi tanggungjawab untuk membangunkan kawasan tersebut. Antara janji kerajaan Pas untuk projek berkenaan adalah membina sebuah Pusat Dagangan Islam Antarabangsa, 4000 unit rumah, kawasan perindustrian , pasar borong, masjid dan institusi pengajian tinggi.

Borang tawaran membeli rumah yang akan dibina dikawasan tersebut diedarkan merata tempat dan berebut-rebut penduduk membelinya dengan harga RM 1.

Akhirnya sampai ke hari ini jangan kata bandar baru yang siap dibina, piling sebatang pun tiada. Itulah Pas sebuah parti yang pandai berjanji. Sanggup mereka memberi harapan yang menggunung kepada orang kampung, kemudian mereka tak laksanakan.

Baca selanjutnya di RBF


Lebuhraya Rakyat inilah yang dikatakan oleh penyokong pembangkang sebagai RASUAH. Dekat PRU je janji macam macam. Padahal sebelum ni langsung senyap je. Pembangkang selalu tuduh UMNO bagi gula gula dekat PRU. Rupanya dorangpun bagi juga. Cuma tukar nama gula gula tu dengan jajan je yek.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Jeffry said...

KEHKEHKEH DAH BERDERET2 JANJI PASRAEL DI KELANTAN BRO..KLU DI TULIS JANJI2 TU BUKU HUTANG TIGALIMA PUN TAK HABIS..BUANG MASE JEK..PERABIH DAKWAT INK JEK..NI SEME JANJI KUNTA KINTE BROO KEHKEHKEHKEH ADOIYAII..RAKYAT KELATE KENE KELENTONG LAGI LERR JWBNYEE HUHUHU