Geng Bas Sekolah

April 10, 2012

Maskot BERSHIT 3.0


Dalam kertas kerja pilihanraya yang disediakan oleh affiliate Amerika – soal ‘wajah, rupa dan persepsi’ adalah satu benda yang sangat penting dan perlu diberikan perhatian. Sebab itu Anwar cukup pantang kalau para pegawainya jadi gemuk dan tak ada bentuk badan. Pada Anwar, PKR perlu tampil dengan pakej yang betul. Kalangan pimpinan yang ada style dan tidak selekeh. Anwar cukup ambil berat bab ini.

Berdasarkan feedback yang diperolehi Bersih 2.0; termasuk dalam report yang dikemukakan oleh agensi asing, Ambiga bukanlah ‘wajah’ yang tepat kepada gerakan pembaharuan ataupun Bersih 2.0. Imej Ambiga dikatakan tidak selari dengan kehendak PKR membuka arus politik baru. Ini semua perlu diselesaikan seberapa segera.

Antara feedback yang diberikan agensi asing:-

Imej Ambiga tidak appeal kepada pengundi Melayu. Banyak isu berkait dengan Ambiga yang merosakkan undi Melayu (i.e: LGBT, isu Kristian, her lesbian background etc.)
Wajah Ambiga tidak kena dengan wajah reformasi Anwar.
Ambiga gagal menarik pengundi India sama sekali. Dia tidak mewakili suara masyarakat India.
Bersih 3.0 perlukan wajah baru;
Pak Samad akan memberikan wajah yang baik: orang tua, seolah-olah gelandangan, susah, tamparan kepada orang muda, tarikan kepada pengundi Melayu/Islam;

Sebab itulah Ambiga seakan-akan sudah diberikan tempat kedua di dalam organisasi Bersih 3.0.

Bersih 3.0 adalah gerakan yang menurut secara keseluruhannya template yang disediakan oleh pemerhati asing. Anwar hanya menurut sahaja.

Apapun yang diperkatakan mengenai Bersih 3.0; ianya adalah barometer penentu samada Anwar masih mampu menarik minat rakyat. Kalau berdasarkan ceramah di seluruh Negara, nampaknya macam keadaan yang baik. Tetapi tidak boleh berakhir setakat itu.

Duduk dan Bantah – adalah kaedah yang biasa diambil oleh Occupy Wall Street Movement. Inilah yang dijadikan template oleh Anwar.

Surat rayuan bantuan dana kepada Kerajaan Turki sudahpun difaks kelmarin. Amaun tidak diletakkan; cuma meminta penambahan 70% daripada dana Bersih 2.0. Berapa dana Bersih 2.0? Setakat ni belum ada kawan dalam HQ PKR yang dapat beritahu. Kalau ikut nilaian kasar, tak lari USD10 juta.

Anwar cukup yakin, wajah suci dan tua Pak Samad akan mendatangkan kesan yang lebih baik. - Gelagat Anwar


Pak Samad sudah jadi maskot Bershit 3.0. Berapa ribu pakcik Anwar sudah bayar dengan orang tua ni supaya dia jadi maskot hehehehe ?

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Anonymous said...

ORG TUA NI PATUT DUDUK UMAH JAGE CUCU. KANG KUAR MASUK SPITAL MCM WALLY SLIPAU BRU TAU. KANG X PSL2 MATI BONTANG SAKIT JANTUNG KT TGH JLN. PSTU SLHKAN POLIS KEHKEHKEHKEH