Geng Bas Sekolah

March 11, 2012

Akhbar Sin Chew Akhbar Rasis

KUANTAN - YAB Menteri Besar Pahang semalam menafikan dakwaan sebuah akhbar berbahasa cina mengenai pembuangan sisa dari kilang Lynas.

Laporan yang dibuat oleh akhbar Sin Chew itu sebelum ini adalah tidak benar dimana beliau tidak pernah menyebut mengenai pemindahan sisa tersebut ke Sungai Lembing. Malah, menurut sumber, YAB Menteri Besar Pahang serta pihak Kerajaan Negeri akur dengan keputusan yang dibuat oleh MITI dan dipersetujui oleh syarikat Lynas berhubung penghantaran sisa tersebut keluar Negara.

Apa yang difahamkan, dalam pertemuan tersebut, hanya YB Dato' Mustapha Mohamed selaku Menteri MITI yang menyampaikan ucapan dan menjawab persoalan. Malah tidak ada pihak media pun yang dijemput menyertai pertemuan tersebut. - BPUNP


Mabuk ke wartawan akhbar cina Sin Chew ni. Tiba tiba fitnah MB Pahang pulak apahal. Main tuduh tuduh sisa Kilang Lynas dibuang kat Sg lembing pulak. Dia sendiri tak ada dalam pertemuan dengan MITI, boleh pulak buat cerita fitnah.

Nampak sangat yang puak ultra kiasu ni tak berpuas hati dengan Kerajaan Negeri Pahang dan juga Lynas. Tak puas hati kenapa? Sebab projek tu tak dapat kat mereka ke?

Bertambak lawak apabila ada puak pembangkang kata MB pahang ni tak berdisplin dan berakhlak. Tapi adakah pemimpin kesayangan mereka tu berakahlak semulia nabi? Tengok vlog ni. Nampak sangat dorang ni syok sendiri je.


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments: