Geng Bas Sekolah

January 20, 2012

Janji Anwar Ibrahim

Anwar yang juga bekas presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) berkata, umat Islam tidak boleh menghukum seseorang melakukan "perselingkuhan" kecuali ianya dilakukannya di hadapan umum.

"Orang berkata, itu kalau di tempat persendirian? Kamu tahu mana?... Bukan mengendap atau merobek privasi orang, tidak boleh," tegasnya di hadapan tetamu yang hadir di kediamannya di Segambut Dalam, malam tadi.

KERANA ITULAH ANWAR AKAN....

Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri membuat pengakuan bahawa beliau berhasrat meminda seksyen 377 (B) dan 377 (C) Kanun Keseksaan yang didakwanya digunakan untuk mengaibkan seseorang.

Katanya, pindaan tersebut perlu dibuat bagi memastikan supaya ianya tidak digunakan untuk menghina seseorang khususnya terhadap musuh dalam politik.

“Memang undang-undang yang ada, (seperti) 377 (B), 377 (C) digunakan untuk mengaibkan orang, digunakan untuk musuk politik,” dakwanya.

“Orang bertanya kenapa tidak meminda undang-undang yang ada. Ya, saya akan pinda… supaya memastikan (ianya) tidak bermaksud untuk menghina orang,” katanya seperti dilaporkan portal pronya, Malaysiakini.

Sumber: GAP


Tu dia janji pakcik Anwar nak menghapuskan undang undang yang menjerat dirinya sekarang. Sebab undang undang lapok inilah, dia turun naik mahkamah. Sampai filem Chinadoll diapun boleh kena cetakrompak hehehehe. Lepas ni mana mana kaki seks boleh menyokong orang tua ni sebab korang dah tak payah kena hukum kat dunia. Tapi kat akhirat pakcik Anwar tak jamin haaa

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments: