Geng Bas Sekolah

November 4, 2011

Sah Anak Rosmah Berbelanja Kasut Crock

Akhbar Australia The West Australian mengakui laporannya sebelum ini yang mendakwa anak perempuan Datuk Seri Najib Razak berbelanja besar di negara itu sebagai tidak benar.

"The West Australian sedar perkara ini tidak benar dan anak perempuan Najib tidak berada di Perth pada waktu itu," ralat yang diterbitkan hari ini dipetik.

Perdana menteri semalam menjelaskan perkara yang sama di Twitter dan berkata orang ramai sepatutnya tidak terpedaya atau terbabit menyebarkan pembohongan itu.

Awal minggu ini, laporan berita di The West Australian, mendakwa anak gadis Najib membelanjakan A$60,000 (RM195,000) semasa membeli-belah di David Jones, antara gedung terbesar di Australia.

Laporan bertajuk "Delegates go shopping and sightseeing" (perwakilan membeli-belah dan bersiar-siar) dipetik meluas di blog dan Facebook, termasuk dalam akhbar web rasmi PKR Keadilandaily.

Akhbar itu melaporkan, peniaga membuat keuntungan besar apabila "seorang wanita pertama" membelanjakan A$150,000 (RM487,000) membeli mutiara Australia Barat, manakala 'anak gadis Najib' dilapor membelanjakan A$60,000.


Aku tak pelik kalau ada media Australia yang buat cerita tak baik tentang pemimpin dan negara Malaysia. Sebab media Australia memang anti Malaysia sejak tahun 80an lagi. Dan aku lagi tak pelik kalau dengar bermacam cerita aneh dari media pembangkang. Sebab pemimpin agung mereka pakcik Anwar tu penipu besar. Pemimpin 16 september kan hehehehe.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

6 comments:

Anonymous said...

Salam bro,
Tapi aku pelik sebab ada rakyat Malaysia yang mudah sangat percaya..
Tengin betoi lah diorang yang percaya bulat-bulat tanpa menyiasatnya..

Anonymous said...

POKCIK ANUWAR DI LAHIRKAN SEBAGAI PENIPU, PELIWAT TERGAR SEJAK AZALI LAGI LER BROO KEHKEHKEHKEH ADOIYAIII

Jeepers Creepers said...

anon: dorang percaya sebab sendiri taknak berfikir..main terima je apa yang dikatakan orang lain.

Jeepers Creepers said...

jeff: susah nak buang tabiat bila dah tua ni hehehe

Jeffry said...

Tapi berita pasal Rosmah pi Mekah nampak jambul, memang real

Jeepers Creepers said...

jeff: tu betul..akupun dah fedup nak backup orang tua tu.