Geng Bas Sekolah

November 4, 2011

Sister In Islam (SIS) Anti Islam !


Pertubuhan bukan kerajaan Sisters in Islam (SIS) dengan mengecam tindakan keras pihak polis mengharamkan program Seksualiti Merdeka, yang dikuatkuasakan serta-merta hari ini.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini, kata SIS, pihaknya menganggap ia satu lagi bentuk tindakan menapis dan menghalang aspek kebebasan bersuara, berhimpun dan berkongsi idea dengan bebas di Malaysia.

“Kami juga prihatin berkenaan kaedah pengharaman yang hendak dikuatkuasakan.

“Adakah, misalnya, ada perintah pengharaman satu-satu festival? Bagaimana pihak polis hendak menguatkuasakan pengharaman ini?” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

SIS berkata sementara pihaknya faham yang ada Muslim yang membantah idea menghormati kepelbagaian gender dan seksual, sebagai pertubuhan membela kaum wanita mereka tidak bersetuju dengan kaedah digunakan untuk menghalang idea-idea ini.


SIS ini wajar diharamkan kerana pendapat dan kehendak mereka banyak bercanggah dengan ajaran islam. Malah SIS juga mengangkat Amina Wadud, sebagai idola mereka.

Islam melarang KERAS hubungan songsang seperti yang dianjurkan oleh Seksualiti Merdeka. Oleh itu, memang wajar program Seksualiti Merdeka ini DIHARAMKAN. Aku tak faham apa yang dalam kepala orang SIS. Dorang benar benar tahu pasal islam atau sekadar nak jadi hero macam puak PAS. Tapi sekurang kurangnya puak PAS tahu juga mana yang songsang, mana yang lurus.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

7 comments:

Anonymous said...

sister in islam mungkin jugak mengecam Allah SWT krn menurunkan bala ke atas kaum Nabi Lut A.S..

rohdijasad said...

Inilah wajah2 celaka dlm ISLAM. Golongan inilah yg selalu memberikan isyarat dan pandangan yg salah tentang ISLAM. Wajar digerakkan segera usaha2 utk mengharamkan pertubuhan 'Subversive In Islam' (SIS) ini.

Megat Alam Gempita said...

Hanya si lesbian yang akan sokong lesbian kerana mereka faham naluri songsang kaum mereka.

hehehe SIS is lesbian!

usin said...

ROS wajib kaji semula pendaftaran SIS sebagai sebuah pertubuhan. lihat bagaimana SIS menggunakan perkataan Islam dlm nama pertubuhan tetapi selalu melakukan tindakan yg bercanggah dgn hukum Islam. antara yg sesuai sebagai tindakan ROS ialah batalkan pendaftaran SIS, haramkan SIS atau SIS perlu meminda nama pertubuhan mereka. jangan cemarkan Islam dgn tindak tanduk yg bercanggah dgn syariat Islam itu sendiri. ROS! sila bertindak segera sebelum nasi menjadi bubur!!!!

bayang said...

1.. ajala... cuba kaji balik alquran, anda akan ketahui kebenaran... kenapa perlu sokong pas, & bukannya bn.. jgn ambil fitnah sbagai rujukan.. aku x alim, bkn budak agama.. tp sekurang2nya... mak aku ajar aku baca al-quran.. dan cikgu aku ajar bahasa melayu untuk aku baca tafsir al-quran... tp baca tafsir al-quran, aku perlu dibimbing... aku ke surau mencari pelbagai ustaz...cuba kau kait & kau banding 2-2....



seriezly... akhir kata daripada aku... Allah x kan bantu sesuatu kaum, melainkan kaum itu membantu dirinya sendiri.. kau x cari kau akan sesat...

bandingkanlah....

bayang said...

moga pertimbang cadangan aku... =) ataupun, kau cuba sembunyi identiti, & cuba jumpa orang pas yg bertarbiah... bukan yang ikutan.. yang macam aku memang jahat... tp kau tgok pimpinannya.. bukan orang bawah yg tulis blog mcm aku & kau...

sungguh.... ataupn kau cuba ke program pemuda.. kau pakai kopiah pon cukup.. untuk selidik..


aku dah buat dua-dua... bn sudah, pas pon sudah...


kalo bn dapat duit

kalo pas dpt cahaya.. =)

aku x mau duit... aku nk tuhan...


daripada aku..

Kutukan Dewata said...

Salam,
SIS ini tak tahu undang-undang negara ada memperuntukkan syeksen yang melarang kita merosakkan perasaan penganut agama lain.kalau puak ini melaungkan kebebasan hak asasi mereka perlu juga menghormati hak-hak orang lain yang tidak mahu aktiviti songsang bermaharaja lela di depan mata.

tindakan polis mengharamkan festival anjuran puak ini adalah tepat dan selaras dengan seksyen yang termaktub.