Geng Bas Sekolah

October 24, 2011

Ananda Krisnan


Aku rasa korang kenal kan siapa keling bernama Ananda Krisnan. Tokey Maxis dan juga Astro. Keling ni dia punya kaya, dia boleh beli Malaysia. Kalau undang undang benarkanlah. Nasib baik je dia tak boleh beli. Aku percaya hampir semua rakyat Malaysia yang bijak pandai ni ada astro. Tapi cuba fikirkan balik, kenapa dia caj begitu mahal hanya untuk filem filem tahap cipan. Yang korang boleh beli sendiri kat pasar malam.

Sebagai contoh, tengok program Raja Lawak. Lepas tau, satu dibuatnya. Seolah olah takde modal. Lepas tu dibuka talian nak pau duit kredit korang. Caj Astro mahal nak mampus, dibuat pulak rancangan yang boleh sedut duit dari handfon korang. Korang tak sedar ke? Selama ni keling ni dah lama tibai duit korang.

Dan satu lagi sifat keling ni, dia tidak patriotik pada Malaysia. Korang perasan tak kenapa ada pakej Indo pack? Apa dia ingat kita ni ada syer ke dengan orang Indon. Bila dia ambik rancangan Indon, berapa banyak duit Malaysia mengalir keluar ke Indonesia sebab royalti? Dan paling penting, ada ke rancangan Malaysia kat Indonesia sana? Jangan haraplah.

Keling ni sebenarnya ada masalah besar dekat India. Baru-baru ini, dia didakwa oleh CBI India membayar rasuah kepada Menteri Telekomunikasi India untuk mendapat kuasa; dengan cara jahat gred-b; syarikat telekomunikasi India, Aircel. Dia dijangka disoal siasat oleh CBI tidak lama lagi. Ada juga desakan untuk menahan Dayanidhi Maran, Menteri Telekomunikasi India yang didakwa dirasuahnya.

Tengok, orang sama bangsa dengan diapun tak percaya dengan dia, kenapa kita ni orang melayu boleh percaya sangat dengan dia. Bila keling ni nak naikkan caj Astro, boleh ke Kerajaan nak halang? Tak boleh. Bila keling ni nak naikkan caj telco, Boleh ke Kerajaan nak sekat? DS Najib sendiri dah cakap yang Kerajaan TIADA KUASA nak sekat.

Kekayaan keling ni begitu banyak. Kalau CBI India boleh siasat, aku harap SPRM pun siasatlah. Nak hapuskan rasuah, jangan dicari orang bawah je. Tengok sekali big boss dorang. Dulu Eric Chia disiasat kes pecah amanah Perwaja Steel, sampai mati sakit orang tua dibuatnya. Kalau tak salah, buat apa dia nak takut. Sekarang siasat keling ni juga. Kalau betul kes rasuah kat India, tak mustahil ada juga sedemikian kat Malaysia ni.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Anonymous said...

panas nampak.