Geng Bas Sekolah

March 24, 2011

Penyokong Pembangkang Pondan


Aku pelik dengan tingkahlaku puak pembangkang ni. Pantang siapa buka mulut cakap x suka parti pembangkang, habis orang tu dikutuknya. Puak ni langsung tak ada rasa hormat atau sopan. Untuk sokong atau tidak sesuatu parti, itu hak individu. Tak ada sesiapa boleh paksa orang menyokong mana mana parti.

Tapi itulah yang berlaku pada seorang awek ni (klik sini). Dia cuma luahkan apa yang dia rasa. Itu pendapat peribadinya sebagai seorang warganegara Malaysia. Tapi puak pembangkang ni biadap. Habis dikutuknya awek tu. Semata mata kerana awek tu tak suka PKR. Bodoh campur bangang puak pembangkang ni.

Kalau nak kutukpun, agak agaklah. Tengoklah dulu siapa blogger tu. Adakah dia blogger pro politik ataupun blogger biasa. Lagipun apa yang dia tulis adalah didalam blog dia sendiri. So buat apa puak lahanat ni semua emo sangat. Sampaikan dengan awekpun nak tunjuk langsi. Hantar komen mengarut ngarut. Dah lah tu, tulis pakai nama anon pulak. Memang nampak sangat takde telor puak ni.

Tak pasal pasal dah ramai rakyat malaysia terutama golongan muda yang nampak perangai buruk penyokong parti pembangkang. Lepas ni jangan haraplah golongan muda nak sokong parti pembangkang. Dan awek ni pun dah tau yang penyokong pembangkang ni semua pengecut! (klik sini)

5 comments:

d_tieah said...

Thanx dear.. Hahaha.. Tetiba je kan encik Anon ni.. Adoi.. Agak2 lah.. Nak kutuk pun pegilah blog politik betul2.. Gggrrrrrrrrr..

ayunda maajis said...

hermm rajin nye pikir pasal politik..

YB Raz said...

Tieah: tau xpe..biasalah dorang ni jenis tak sekolah..main terjah tak tentu pasal.

ayunda: kenalah pk..kalau tak kita warganegara sendiri yang pk, nak harapkan sapa lagi..takkan nak suruh bangla yang pk pasal politik negara kita.

d_tieah said...

Entahlah, tak faham bila kadang2 orang mengutuk kita bila cakap soal politik.. Bila kita fikir balik, kalau bukan kita siapa lagi??? Zaman sebelum merdeka dulu pun sudah ade politik.. Kalau takde politik camne kita dapat kemerdekaan.. Kan? Aku rasa nak je tulis pasal ni, cuma sejarah aku lemah.. AKu tahu cakap berdasarkan pandangan dan penglihatan je.. Fakta aku ke laut.. Tapi aku cakap dengan logik akal.. Betul tak? Adoi.. Hairan lah manusia.. Dah tak suka tak perlu kutuk.. Memang politik kotor.. Biasalah tu.. Teknologi dan kemajuan sekarang pun sama kotor.. Pandai2 kita lah corak kan ia jadi bersih, betul tak? Ermmm..

Entry Terbaru : Biarlah Orang Mengutuk *Senyum* Nuffnang Bagi BE Lagi

YB Raz said...

tieah: betul betul betul