Geng Bas Sekolah

February 24, 2011

RM 10 Bilion Dibazirkan Oleh Pakatan Rakyat


Dalam pertemuan itu D.S.Ismail Sabri memberikan jaminan kepada Rakyat Malaysia bahawa Harga Minyak RON 95 tidak akan di naikkan pada waktu ini dan kerajaan akan terus memberikan Subsidi kepada rakyat Malaysia.

D.S. Ismail Sabri menyatakan penanguhan ini di lakukan atas keputusan Kabinet yang mengambil kira semua Faktor dalam menghadapi Krisis Minyak Dunia yang meningkat ekoran Rusuhan yang tercetus di Negara negara Arab. Mengenai Faktor Pilihanraya juga ada berkemungkinan namun itulah dasar kerajaan BN yang menfokuskan kebajikan kepada rakyat.

Dalam sembang itu juga adalah kami bertanyakan kepada beliau mengenai jumlah Subsidi yang di berikan oleh kerajaan kepada rakyat.

Beliau menyatakan pada tahun 2010 sahaja Kerajaan membelanjakan RM 10 BILION bagi Subsidi kepada rakyat Malaysia yang merangkumi semua jenis barangan. Dan di jangkakan pada tahun ini perbelanjaan Kerajaan pada Subsidi akan meningkat menjadikan sehingga RM14 Bilion ekoran penambahan Subsidi Minyak Ron 95.

D.S. Ismail Sabri dalam pada itu mencabar Negeri di bawah Kerajaan Pakatan Rakyat Haram untuk memberikan Subsidi kepada Rakyat di negeri mereka. Kata D.S. Ismail Sabri:
" Tok sah banyak lah, kita pinta Kerajaan Pakatan berikan Subsidi Gula 20 sen kepada rakyat di negeri yang mereka kuasai. Kita nak lihat apakah mereka mampu melakukan nya."

D.S. Ismail Sabri juga sempat memberikan satu contoh kepada kami malam tadi mengenai isu yang di mainkan oleh Media Pakatan yang mengangkat dengan memberikan Lim Guang Eng sebagai WiraRM100 untuk setahun kepada warga emas. Menurut D.S. Ismail Sabri, Kementerian Pembangunan Wanita keluarga dan Masyarakat pada tahun lepas sahaja sebanyak RM2 Bilion di berikan kepada mereka yang layak seperti warga Emas, Ibu Tunggal, OKU dan sebagainya yang menetapi syarat yang di tetapkan.

Guang Eng baru bagi RM 100 pun Puak pakatan dah Kecoh satu dunia sampaikan lupa yang Guang Eng bagi tu RM 100 untuk setahun sedangkan Kerajaan bagi pada warga emas RM 300 untuk sebulan. Tapi tu pun masih ada lagi penerima yang lupa diri akan Bantuan Kerajaan.

Sumber : PapaGomo

Fuyooo berdarah bontot pakcik Anwar kalau dia baca apa yang didedahkan oleh PapaGomo ni. Tak sangka begitu banyak duit rakyat dibazirkan untuk menanggung subsidi yang diterima oleh rakyat termasuk puak puak pro yahudi zionis ni.

Kalau korang nak baca lebih lanjut apa yang ditanggung oleh Kerajaan, korang boleh baca kat PapaGomo (klik sini)




2 comments:

PAPA GOMO said...

itulah bukti keperihatinan kerajaan BN kepada Rakyat Malaysia

Jeepers Creepers said...

papagomo: tau xpe..itupun ramai lagi yang dok caci maki kerajaan..langsung takde rasa malu dorang ni..