Geng Bas Sekolah

February 28, 2011

Pengganas Hindraf Ditahan


Tindakan pantas polis bertindak menahan individu yang cuba berhimpun selain penutupan jalan raya berjaya mengagalkan perhimpunan dan perarakan tanpa permit anjuran pertubuhan haram Hindraf, di sekitar ibu negara hari ini.

Dalam perhimpunan haram itu, 109 termasuk lapan pemimpin kanan Hindraf ditahan mengikut Seksyen 45(1) Akta Pertubuhan 1966 kerana dipercayai menganjurkan perhimpunan haram itu. Bagaimanapun seramai 101 daripada mereka dibebaskan selepas diambil keterangan.

Difahamkan, antara pemimpin yang ditahan itu ialah P. Uthayakumar dan S. Jayathas. Turut ditahan, dua wartawan media alternatif dan lapan wanita yang berusia 18 hingga 66 tahun.

Penahanan itu dilakukan selepas pihak penganjur terus berdegil meneruskan rancangan mereka walaupun sejak dua hari berturut-turut media melaporkan keputusan polis tidak mengeluarkan sebarang permit.

Sumber: Utusan Malaysia

Memang patutpun korang ni ditahan. Menyusahkan rakyat Malaysia tak habis habis.Kalau korang tak suka duduk Malaysia, keluar sajalah. Pergilah mana mana negara yang korang suka. Takde sapa nak kisah. Tapi kalau nak duduk Malaysia, jadilah manusia. Jangan jadi berok. Korang tu bukannya Hanuman ataupun Sri Rama.

3 comments:

d_tieah said...

Padan muke..
Huhuhuhu..
Giler kejam aku..
Tapi betul lah, menyusahkan..

Entry Terbaru: Ketahui Apa Yang Berlaku Di Tahun Kelahiran Anda

YB Raz said...

d_tieah: tau xpe huhuhu

CuteOven said...

halau aje balek India...