Geng Bas Sekolah

November 9, 2010

Kit Siang Tidak Mengaku Kafir

KUALA LUMPUR: Penasihat DAP, Lim Kit Siang mengemukakan saman menuntut ganti rugi terhadap The New Straits Times Press (M) Berhad (NSTP) berhubung artikel disiarkan dalam akhbar terbitan syarikat yang didakwa memfitnahnya.

Lim memfailkan writ saman di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini, semalam melalui peguamnya Karpal Singh yang menuntut NSTP sebagai defendan iaitu pemilik, penerbit, pencetak dan pengedar akhbar Berita Harian, secara salah dan berniat jahat menyebabkan satu artikel bertajuk Tindakan Kit Siang Tuduh UMNO Kafir Melampau’ pada 2 November lalu.

Lim berkata, perkataan dalam artikel antaranya beliau berucap dalam satu ceramah di Rancangan Pemulihan Tanah (RPT) Kesedar Sungai Tarah dengan menuduh orang Melayu UMNO kafir dan menuntut ganti rugi am, teruk atau teladan, faedah serta perintah lain yang difikirkan sesuai oleh mahkamah.

Berita Harian

Inilah dia salah satu musuh islam.

"
Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. Al Baqarah - 120

No comments: