Geng Bas Sekolah

October 25, 2010

Apa Jawapan Lim Guan Eng Nanti...


Di saat PAS sedang bergelut dengan pilihanraya Dun Galas, rejim DAPig pula rakus mengusir keluar orang melayu islam dari kampung halaman mereka. Tidak ketinggalan mereka juga rakus mengaut pasir Selangor, menaja kongsi gelap, membuka rumah rumah pelacuran serta markas hiburan.

Walau sebanyakmanapun harta dunia mereka cari, ianya sedikitpun tidak akan membantu mereka di akhirat kelak.

Allah berfirman dalam surah Al-'Imraan ayat 9 hingga 12, juz ke tiga.

Yang bermaksud: "Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya Engkaulah yang akan menghimpunkan sekalian manusia, untuk (menerima balasan pada) suatu hari (hari kiamat) yang tidak ada syak padanya". Sesungguhnya Allah tidak memungkiri janjiNya. Sebenarnya harta benda orang-orang kafir, dan juga anak-pinak mereka tidak sekali-kali akan menyelamatkan mereka dari (azab seksa) Allah sedikit juapun; dan mereka itulah bahan bakaran api neraka. (Keadaan orang-orang kafir itu) sama seperti keadaan kaum Firaun, dan orang-orang yang terdahulu dari mereka; mereka mendustakan ayat-ayat keterangan Kami, lalu Allah menyeksa mereka disebabkan dosa-dosa mereka.

Dan (ingatlah), Allah Maha berat azab seksaNya. Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang kafir itu: "Kamu akan dikalahkan (di dunia ini) dan akan dihimpunkan (pada hari kiamat) ke dalam neraka Jahannam, dan itulah seburuk-buruk tempat yang disediakan".

Sumber: AsasPedoman

Demikianlah nasib mereka di akhirat kelak. Semoga Allah s.w.t melindungi kita semua daripada kejahatan manusia dan syaitan.

No comments: