Geng Bas Sekolah

October 25, 2010

Datin Seri Rosmah Perlu Berundur



Didalam sejarah perdana menteri Malaysia, tiada lagi isteri pemimpin melibatkan diri secara terbuka melainkan Ds Rosmah Mansor. Sejak DS Najib menjadi PM, sejak itulah nama DS Rosmahpun menjulang tinggi.

Maaf bukan nak mengata tetapi cuma tidak mahu pisang berbuah dua kali. Cukuplah KJ menjadi punca perpecahan UMNO dan rakyat semasa zaman Pak Lah dahulu. Sejak DS Najib menjadi PM, pelbagai fitnah dilemparkan oleh orang kafir terhadap DS Rosmah.

Mengundurkan diri bukanlah bermakna membenarkan segala fitnah terbabit sebaliknya untuk menjernihkan semula keadaan. Lagipun pemberian peruntukan yang sangat besar untuk program Permata membuatkan ramai yang terkilan. Apa perlunya program Permata sedangkan negara sudah ada program KEMAS. Dan program Permatapun bukanlah masuk ke kampung kampung pendalaman. Hanya kanak kanak yang cerdik sahaja yang terpilih. Jadi dimana perlunya program sebegini.

Tambahan pula cerita mengenai islamic fesyen baru baru ini jelas mencalarkan kredebiliti DS Najib sebagai PM. DS Rosmah seharusnya berundur segera sebelum terlambat. DS Rosmah perlu mencontohi isteri pemimpin terdahulu dengan mengamalkan low profail. Bukan tak boleh terlibat dengan pelbagai aktiviti tetapi biarlah dibelakang tabir sahaja. Tidak perlu menunjukkan muka mencari publisiti walaupun aku percaya itu bukanlah tujuan asal beliau.

Cukuplah perbuatan si Kitol dahulu. Jangan disebabkan DS Rosmah, UMNO menjadi mangsa di PRU13 nanti. Sekali lagi aku nak tegaskan, DS Rosmah perlu berundur.

31 comments:

Anonymous said...

Kurang setuju. Mengapa mesti akur dengan tekanan dari pembangkang dan tiada keyakinan diri? Percayalah kalau Ds Rosmah berundur pun, mereka akan fitnah hal2 yang lain pula.

Menghukum isteri PM dengan satu kes yang tidak disengajakan yang berlaku di IFF adalah agak keterlaluan kerana festival ini telah bertahun2 diadakan ditempat lain. Apabila ada sedikit kesilapan, kita sepatutnya memaafkan dan mengkaji supaya kesilapan ini tidak berlaku lagi. Apa yang pengajur dan penaung dapat sekarang adalah cemuhan. Adilkah itu?

Penulis blog ini juga tidak bersetuju dengan program Permata dan andaian program ini tidak menyeluruh. Mengapa bersikap negatif dan terbawa2 dengan sikap pembangkang walaupun tidak tahu apakah perisian sebenar program ini.

Aurafaz said...

berundur demi keutuhan parti. Fikirlah

Anonymous said...

setuju 500%

Anonymous said...

LEBIH SUDU DARI KUAH...PENYEBUK,BUAT HABIS BERAS AJE..

YB Raz said...

Anon: pada aku lebih baik ds rosmah berundur kerana tidak mahu beliau dijadikan modal pembangkang. walaupun fitnah tetapi kalau dispin setiap hari, akan termakan juga oleh rakyat. mencegah lebih baik dari mengubati.

aku tidak menghukum dia disebabkan IFF tetapi perkara itu boleh dielak sekiranya dia tidak terlibat langsung dengan IFF. tak payahlah menjadi penaja atau penaung pun.tak mendatangkan manafaat langsung IFF ni.

aurafaz: itulah yang aku maksudkan..

Anonymous said...

sape kate hal rosmah x disengajakn?? kepala hotak hang..dasar buta agama.. IFF bukan pertunjukan fesyen islamik tp senjata halus utk menghina Islam. tgk sendiri byk negara barat yg sokong IFF lahanat ni.. ini xde kaitan dgn politik atau pembangkang. dasar otak kolot! buta ke Islam sedang dihina oleh org Islam sendri?? tak nmpak atau buat2 xnmpak?? banyak bukti2 yg Rosmah mmg terlibat dan buta agama. beliau xtau ke tentang aurat2 dlm Islam? woi, budak sekolah rendah pn tau la psl aurat dlm Islam ni..memalukan!! psl PERMATA pula, kenapa byk sgt peruntukan diberikn kpd PERMATA? RM111 JUTA!!! bantuan SAR yg lg bgs dan manfaat utk anak2 melayu pn kurang dr RM95 JUTA! ROSMAH tu siapa?? First LADY???? Permaisuri Agong nk letak kt mane?? 2nd Lady ke?? dasar gila kuasa btl la isteri PM kita ni..jgn la PRU nnt BN jatuh gara2 ROsmah..bertindak sblm terlambat....

Anonymous said...

DS Rosmah adalah First lady malaysia.
Beliau perlu dihormati.
Apa yg beliau buat semua utk kebaikan Rakyat,
111 juta yg diperuntukkan utk rakyat jugak.

4 justice said...

PENAUNG IFF BUKAN PEREKA BAJU, BUKAN PERAGAWATI, BUKAN TUKANG POTONG KAIN. TETAPI BERLAKU JUGAK DI MONTE CARLO ORANG2 YANG JELAS BUKAN ISLAM MEMPERAGAKAN BAJU2 YANG SALAH. (TIDAK MENUTUP AURAT DAN DIKATAKAN MENGHINA ISLAM)

PENAUNG MARKAS PAS WAKAF TAPAI BUKAN PEMBELI ARAK, BUKAN MINUM ARAK,BUKAN SERVE ARAK. TETAPI BERLAKU JUGAK DI MARANG ORANG2 YANG JELAS BUKAN ISLAM MEMINUM ARAK DI MARKAS PAS DI WAKAF TAPAI.

Anonymous said...

Kalau syg umno... nak kekal lama... Rosmah have to retreatttt I mean fully retreat... confirm UMNO kalah teruk... where are those highly intelligent think tank.. cant they think of sth useful for UMNO...hal2 remeh beginiliah yg akan menjahanamkan UMNO itu sendiri...bende sesimple ini pun tak leh fikir... hancurr pdgn rakyat kalau dilihatkan senario isteri pemimpin begini -ikhlas pemerhati ex think tank.

pokd said...

Jangan sokong membawa rebah....banyakkan menyibuk lg...biar pembangkang menyampah...biar rakyat menyampah....insyaallah REBAH...

Anonymous said...

assalamualaikum wbt..

kepada semua yang beragama Islam..

kalau anda betul2 Islam maka pilihlah pemimpin2 yang memertabatkan agama Islam.. pilihlah pemimpin2 yang memimpin berdasarkan dasar kepimpinan Islam.. supaya kita tidak disoal di akhirat kelak..

rasa2 you all.. kalau kita mati nanti.. kita akan disoal tak hal2 sedemikian...??? fikir2kanlah..

nani

andddiikk said...

Sokong Datin Rosmah perlu berundur berkuat kuasa serta merta. Tolong jangan campur urusan Pentadbiran Negara.Kita sudah cukup Menteri.

andddiikk said...

Sokong. Dari dulu lagi aku berpendapat Datin Rosmah tak perlu campur langsung urusan Pentadbiran Negara. Dia patut berhenti serta-merta.Kita sudah cukup Menteri dan Menteri-menteri kita berkebolehan belaka...

andddiikk said...

Sokong. Dari dulu lagi aku berpendapat Datin Rosmah tak perlu campur langsung urusan Pentadbiran Negara. Dia patut berhenti serta-merta.Kita sudah cukup Menteri dan Menteri-menteri kita berkebolehan belaka...

Anonymous said...

Jgnlah kita mnjadi buta. Aku amat berharap DSRosmah berundur Demi UMNO dan perjuangan melayu.
Yg salah tetap salah dah byk sangat dia ni menonjol sampai melangkaui PM sendiri.

azman said...

1st lady dier ke permaisuri agong?

Anonymous said...

elok la rosmah tu brundur..jgn ditegak benang yg basah..slagi die ada,hutang negara semakin meningkat..ini bukan fitnah atau auta pembangkang..ini FAKTA!!!..jgn buta hati sbb parti..bukalah hati sbb agama..mengenai isu IFF,die mmg wajar dipersalahkan..sbb,sbgai penaung die seharusnya mempunyai ciri2 yg dikatakan Islam terlebih dahulu..mematuhi syariat sbg wanita Islam..sengaja x sengaja hanyalah kata2 pengikut yg buta hati..x sngja kah die selama muncul di khlayak ramai dgn x menutupi aurat??..kalau nak tau adil x adil,rujuk la orang-orang yg ada ilmu agama yg tinggi..dgr ulasan ulamak2 tentang pekara ni..jgn kita yg cetek ilmu agama mempertikai sama adil atau x adil..sbb yg Maha Adil adalah Allah..sudah nyata lg terang melanggar hukum,maka mmg adil dia dipersalahkan..
Mengenai program Permata,apakah pengisian sebenar dibawah program ni??..remaja kita semakin lama semakin hanyut di bawa arus dunia..ramai yg tenggelam dalam keseronokan dunia..kerana tiada asas dan penerapan nilai agama yg kukuh..buktinya??>..lihat di dada akhbar,saban hari ada kes rogol,samun,zina,dan mcm2 lagi..penerapan nilai moral belum tentu akan mengurangkan masalah ni sekiranya mereka tiada perasaan takut kepada Allah Yang Maha Kuasa..

Nama pena : Akzimar said...

Huh...Lebih elok Pak Lah tadbir, asal la Pak Lah letak jawatan cepat sgt...

Anonymous said...

Tunggu la PRU13 nanti...jgn cepat sangat

Anonymous said...

zaman najib zaman penuh kontroversi..bangga jd rakyat malaysia..huhu..mgarut btul la najib dan rosmah puaka nih

Anonymous said...

KALAU DAH UMAT ISLAM SENDIRI YANG TAK JAGA IMEJ ISLAM...SIAPA LG NK JAGA.. XKAN ORG KAFIR KOT ???

ELOK SANGAT LA BERUNDUR, SBB SKRANG ORANG ISLAM SEJATI TENGAH MARAH DGN ISU ISLAMIC ISLAM FESTIVAL.

KALAU X MARAH 2, BAWA MNGUCAP LA..
TAKKAN NABI JUNJUNGAN BESAR DIHINA, KITA YANG BERSELAWAT TERHADAP BAGINDA TIAP2 HARI X MARAH ???

ATAUPUN ADA ORANG ISLAM YANG X PERNAH SEMBAHYANG KAT SINI??????

Anonymous said...

Tak setuju rosmah berundur... Nanti apa we all nak midalvserang UMNO

baginda® said...

natah kalau banding ngan paklah... jauh sekali.. paklah tak bagi bini die duit banyak2.... tapi KJ salah guna.. pasai apa kj lam parti umno sebagai pemuda orang umno gak yang pilih.. KJ sogok korang terima... kahkahkah

pastu salahkan paklah sorang jer... :p

Anonymous said...

biar jela rosmah macam 2..cepat sket BN berkubur..

ahmad albab said...

Petikan dari drmaza.com

Jika kita masih ingat semasa Tun Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri, amat sukar untuk kita dengar ulasan buruk mana-mana pihak terhadap Tun Siti. Wajahnya yang tidak sombong, gayanya yang tidak ego, kerendahan dirinya dan sikap tidak campur tangan dalam politik menyebabkan beliau tidak dimusuhi. Ya! Ketika Tun Mahathir berada di puncak kuasa dengan penuh kemegahan pun beliau tetap bersikap sebagai seorang isteri yang tidak menyibuk diri menjadi ‘menteri tambahan’. Orang tidak memperkatakan tentang sikap suka campur tangan beliau dalam urusan politik, tidak beliau dibenci kerana berlebih-lebihan dalam gaya dan cara. Tun Siti sangat sederhana sehingga sekarang. Saya sendiri pernah mendengar Tun Mahathir bersungut kerana lama menunggu Tun Siti di kereta dan cuaca agak sejuk. Ketika itu di London. Saya masih ingat jawapan Tun Siti: “ada orang hendak bercakap dengan kita, takkan kita hendak tinggalkan”. Masa itu ada rakyat Malaysia di London yang datang berbual dengan Tun Siti ketika beliau hendak turun dari Malaysia Hall.

Saya kagum dengan Tun Siti sebab setiap kali saya berkesempatan berbual dengan Tun Mahathir, samada di meja makan atau di tempat biasa, Tun Siti yang selalu berada di sebelah Tun Mahathir tidak pernah mencampuri perbualan kami khususnya tentang politik. Beliau selalu menjadi pendengar setia kepada Tun Mahathir. Jika ada pun beliau mencelah, beliau akan bertanya khabar keluarga saya atau pandangan agama tentang urusan harian. Sekalipun beliau sebenarnya tidak pernah berjumpa keluarga saya. Tun Mahathir bertuah mendapat isteri yang tahu apa perwatakan yang sewajarnya dan tidak dianggap ‘busy body’ bagi negara ini ketika beliau menjadi Perdana Menteri. Maka tidak hairanlah ketika Tun Mahathir berada dalam ketegangan krisis politik beliau, Tun Siti tidak menjadi sasaran kemarahan musuh-musuh politik Tun Mahathir. Hanya yang bermulut celupar sahaja yang cuba mengguris Tun Siti yang selalu diam itu. Itu pun puak yang suka menyentuh urusan peribadi orang yang tidak kaitan dengan kepentingan umum rakyat.

Begitu lama Tun Mahathir di tampok kuasa. Tun Siti tetap bersederhana. Tiada cerita kemewahannya semasa di luar negara, atau bising campur tangannya dalam projek itu dan ini, tiada cerita ‘kegarangannya’ kepada pihak sana dan sini. Beliau hanya tersenyum dan merendah diri. Bahasanya tidak bongkah, gayanya tidak berlagak. Tidak banyak cerita di media tentang dirinya, sehingga melebihi suaminya. Namun, sebagai insan tentulah ada kekurangan dan kelemahan di sudut-sudut tertentu. Demikianlah semua manusia.

Seorang pemimpin memerlukan isteri yang ‘tidak menyibuk’ seperti Tun Dr Siti Hasmah. Walaupun sangat terpelajar, tetapi tahu membawa diri sebagai isteri pemimpin. Setiap isteri pemimpin mesti pandai menjaga maruah suaminya. Pandai menjaga nama baik politik suami. Jangan sampai suami dibenci rakyat kerana gaya dan sikap isterinya. Ertinya, jangan sampai rakyat membenci seseorang pemimpin ‘pasal bini dia’. Buat semua isteri pemimpin, jadikanlah Tun Siti Dr Hasmah sebagai contoh yang baik dalam hal ini! Jangan lebih lajak dari laju, rakyat tak suka perangai macam itu!

ahmad albab said...

Petikan dari drmaza.com

Jika kita masih ingat semasa Tun Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri, amat sukar untuk kita dengar ulasan buruk mana-mana pihak terhadap Tun Siti. Wajahnya yang tidak sombong, gayanya yang tidak ego, kerendahan dirinya dan sikap tidak campur tangan dalam politik menyebabkan beliau tidak dimusuhi. Ya! Ketika Tun Mahathir berada di puncak kuasa dengan penuh kemegahan pun beliau tetap bersikap sebagai seorang isteri yang tidak menyibuk diri menjadi ‘menteri tambahan’. Orang tidak memperkatakan tentang sikap suka campur tangan beliau dalam urusan politik, tidak beliau dibenci kerana berlebih-lebihan dalam gaya dan cara. Tun Siti sangat sederhana sehingga sekarang. Saya sendiri pernah mendengar Tun Mahathir bersungut kerana lama menunggu Tun Siti di kereta dan cuaca agak sejuk. Ketika itu di London. Saya masih ingat jawapan Tun Siti: “ada orang hendak bercakap dengan kita, takkan kita hendak tinggalkan”. Masa itu ada rakyat Malaysia di London yang datang berbual dengan Tun Siti ketika beliau hendak turun dari Malaysia Hall.

Saya kagum dengan Tun Siti sebab setiap kali saya berkesempatan berbual dengan Tun Mahathir, samada di meja makan atau di tempat biasa, Tun Siti yang selalu berada di sebelah Tun Mahathir tidak pernah mencampuri perbualan kami khususnya tentang politik. Beliau selalu menjadi pendengar setia kepada Tun Mahathir. Jika ada pun beliau mencelah, beliau akan bertanya khabar keluarga saya atau pandangan agama tentang urusan harian. Sekalipun beliau sebenarnya tidak pernah berjumpa keluarga saya. Tun Mahathir bertuah mendapat isteri yang tahu apa perwatakan yang sewajarnya dan tidak dianggap ‘busy body’ bagi negara ini ketika beliau menjadi Perdana Menteri. Maka tidak hairanlah ketika Tun Mahathir berada dalam ketegangan krisis politik beliau, Tun Siti tidak menjadi sasaran kemarahan musuh-musuh politik Tun Mahathir. Hanya yang bermulut celupar sahaja yang cuba mengguris Tun Siti yang selalu diam itu. Itu pun puak yang suka menyentuh urusan peribadi orang yang tidak kaitan dengan kepentingan umum rakyat.

Begitu lama Tun Mahathir di tampok kuasa. Tun Siti tetap bersederhana. Tiada cerita kemewahannya semasa di luar negara, atau bising campur tangannya dalam projek itu dan ini, tiada cerita ‘kegarangannya’ kepada pihak sana dan sini. Beliau hanya tersenyum dan merendah diri. Bahasanya tidak bongkah, gayanya tidak berlagak. Tidak banyak cerita di media tentang dirinya, sehingga melebihi suaminya. Namun, sebagai insan tentulah ada kekurangan dan kelemahan di sudut-sudut tertentu. Demikianlah semua manusia.

Seorang pemimpin memerlukan isteri yang ‘tidak menyibuk’ seperti Tun Dr Siti Hasmah. Walaupun sangat terpelajar, tetapi tahu membawa diri sebagai isteri pemimpin. Setiap isteri pemimpin mesti pandai menjaga maruah suaminya. Pandai menjaga nama baik politik suami. Jangan sampai suami dibenci rakyat kerana gaya dan sikap isterinya. Ertinya, jangan sampai rakyat membenci seseorang pemimpin ‘pasal bini dia’. Buat semua isteri pemimpin, jadikanlah Tun Siti Dr Hasmah sebagai contoh yang baik dalam hal ini! Jangan lebih lajak dari laju, rakyat tak suka perangai macam itu!

ahmad albab said...

Petikan dari drmaza.com

Jika kita masih ingat semasa Tun Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri, amat sukar untuk kita dengar ulasan buruk mana-mana pihak terhadap Tun Siti. Wajahnya yang tidak sombong, gayanya yang tidak ego, kerendahan dirinya dan sikap tidak campur tangan dalam politik menyebabkan beliau tidak dimusuhi. Ya! Ketika Tun Mahathir berada di puncak kuasa dengan penuh kemegahan pun beliau tetap bersikap sebagai seorang isteri yang tidak menyibuk diri menjadi ‘menteri tambahan’. Orang tidak memperkatakan tentang sikap suka campur tangan beliau dalam urusan politik, tidak beliau dibenci kerana berlebih-lebihan dalam gaya dan cara. Tun Siti sangat sederhana sehingga sekarang.

Saya kagum dengan Tun Siti sebab setiap kali saya berkesempatan berbual dengan Tun Mahathir, samada di meja makan atau di tempat biasa, Tun Siti yang selalu berada di sebelah Tun Mahathir tidak pernah mencampuri perbualan kami khususnya tentang politik. Beliau selalu menjadi pendengar setia kepada Tun Mahathir. Jika ada pun beliau mencelah, beliau akan bertanya khabar keluarga saya atau pandangan agama tentang urusan harian. Sekalipun beliau sebenarnya tidak pernah berjumpa keluarga saya. Tun Mahathir bertuah mendapat isteri yang tahu apa perwatakan yang sewajarnya dan tidak dianggap ‘busy body’ bagi negara ini ketika beliau menjadi Perdana Menteri.
Begitu lama Tun Mahathir di tampok kuasa. Tun Siti tetap bersederhana. Tiada cerita kemewahannya semasa di luar negara, atau bising campur tangannya dalam projek itu dan ini, tiada cerita ‘kegarangannya’ kepada pihak sana dan sini. Beliau hanya tersenyum dan merendah diri. Bahasanya tidak bongkah, gayanya tidak berlagak. Tidak banyak cerita di media tentang dirinya, sehingga melebihi suaminya. Namun, sebagai insan tentulah ada kekurangan dan kelemahan di sudut-sudut tertentu. Demikianlah semua manusia.

Seorang pemimpin memerlukan isteri yang ‘tidak menyibuk’ seperti Tun Dr Siti Hasmah. Walaupun sangat terpelajar, tetapi tahu membawa diri sebagai isteri pemimpin. Setiap isteri pemimpin mesti pandai menjaga maruah suaminya. Pandai menjaga nama baik politik suami. Jangan sampai suami dibenci rakyat kerana gaya dan sikap isterinya. Ertinya, jangan sampai rakyat membenci seseorang pemimpin ‘pasal bini dia’. Buat semua isteri pemimpin, jadikanlah Tun Siti Dr Hasmah sebagai contoh yang baik dalam hal ini! Jangan lebih lajak dari laju, rakyat tak suka perangai macam itu!

Anonymous said...

kpd ahmad albab.. itu la beza nya antare mereke yg terpelajar dgn yg kurang terpelajar...

kpd bik mama... rileks dulu... jgn undur diri... tunggu la PRU13 nie... takyah undur... mmg dh diundurkan dgn sndrinye... amik pehatian ye...


yg prihatin...

Anonymous said...

sape yg back up rosmah 2 ,mmg org BODOH...npe ko bodoh ha?bodoh!

Anonymous said...

sape yg baqck up rosmah 2 mmg BODOH....nape ko bodoh ha?BODOH!

khencana said...

aku keliru...

siapa PM siapa bini PM?

permaisuri atau bini PM, yg mana layak digelar first lady?

-tolong ingatkan aku - ana rafali -