Geng Bas Sekolah

August 18, 2010

Peringatan

Kebelakangan ni aku lihat ramai dikalangan bloger2 yg kononnya pro UMNO sudah mula menunjukkan belang masing2.

Kalau dulu hits blog dia masih kurang....bukan main tawaduk sifatnya, habis dikipas semua pemimpin UMNO saat tu.

Tetapi bila hits dah mula naik...maka terlihatlah segala rahsia yang tersembunyi selama ni.

Ada yg secara terangan mengkritik pemimpin2 UMNO dengan kritikan yg pedas dan tak ketinggalan pula yg cuba menjatuh dan mengaibkan pemimpin2 tersebut dengan pelbagai cara.

Kalu kritik yg membina tu tak apa lah jugak, masih boleh diterima, tetapi kalu niat berdendam, ini sudah cerita lain.

Ada juga yg mengambil inisiatif menubuhkan kumpulan-kumpulan atau kelab-kelab masing-masing dengan tujuan dan niat2 yg tertentu.

Terbaru adalah daripada GAP yang bergabung dengan Parpukari menubuhkan "KELAB BLOGER MUSANG BERBULU AYAM".

Apakah tujuan mereka menubuhkan kelab itu?, aku pun kurang pasti apa tujuan mereka sebenarnya.

Tetapi apa yg dapat aku simpulkan, mereka2 ini mungkin merasa marah terhadap pemimpin2 UMNO Negeri Selangor, terutamanya terhadap Datuk Seri Noh Omar yg mengeluarkan statement di blog beliau yang membidas sesetengah pihak sebagai "Musang Berbulu Ayam".

Walau pon statement itu tidak secara direct membidas blogger2, tetapi persepsi dan penerimaan bloggers2 adalah berbeza2.

Ada yg terasa dengan statement tersebut sehingga tak lena tidur malam dan ada yg lebih matang menganggapnya sebagai: "siapa yg makan cili, dialah yg merasa pedasnya!".

Apa pun tindakan sesetengah bloggers yg terasa, emosi dan berkepentingan ini boleh kita ketegorikan sebagai satu tindakan yg kurang bijak dan kebudak-budakan.

Tindakan seperti menubuhkan "KELAB BLOGGER MUSANG BERBULU AYAM" akan hanya merenggang dan menjarakkan hubungan BAIK diantara blogger2 ini dengan pemimpin2 UMNO tersebut dan juga akan membawa kepada perpecahan dikalangan blogger2 itu sendiri.

Usaha mereka2 ini akan membawa lebih banyak keburukan daripada kebaikan.
Kekadang kita sebagai manusia ni mudah lupa dan sangat taksub dan riak dengan kebolehan diri sendiri, kita rasa kita sudah hebat dan serba tahu didalam semua hal, ditambah pula hits pembaca yang tinggi di blog kita, maka kita sudah rasa diri kita sudah lebih popular daripada artis2 dan sudah pandai macam professor yg botak2 tu dan tiada siapa didunia ni yg dapat menggugat atau menahan kelancangan kata-kata dari tulisan kita.

Tetapi kita lupa apa yang kita lakukan dan kita niatkan sentiasa diperhatikan oleh Allah swt, itu pun kalau mau percaya!, sekarang mungkin kita diatas, tetapi esok belum tentu lagi.
Esok belum pasti dimana duduknya kita.

Ada juga dikalangan bloggers2 yg bermaruah, tidak meminta2, menjadikan blog2 mereka sebagai satu punca pendapatan untuk membiayai keperluan mereka sebagai blogger dengan menjual ruang2 iklan dan sebagainya, mereka tidak menyusahkan hidup orang lain dan pandai berusaha untuk terus berblog.

Tetapi ada juga yg "Hyperactive" menjual diri mereka kepada pemimpin2 tertentu untuk "dilacurkan" sebagai pelacur politik dan pencacai2 yg bertindak mempertahankan tuan-tuan mereka tanpa memikirkan baik buruk perbuatan mereka itu.

Bloggers2 seperti ini BOLEH diibarat seperti anjing kurap yg tidak memiliki tuan dan lesen yg sah dan akan memakan apa saja, walaupun najis sendiri, asalkan kenyang dan dapat terus menyalak siang malam tanpa tujuan dan wawasan yang jelas.

Mereka2 ini akan menjilat jubur2 ORANG yg memberi mereka makan, tanpa merasa geli dan malu terhadap masyarakat dan kawan2 yg berada disekeliling mereka.

Hari ini kita makan keliling, kiri sebat, kanan pun sebat jugak! pastu balek rumah bagi makan kat anak bini!, macammana nk dapat zuriat yg baik kalau buat macam ni?!
Kalau pun dah desperate atau ada masalah kewangan, jangan lah jadikan diri tu setaraf pelacur dan pencacai, kalau tak malu dengan Allah swt. malulah dengan orang sekeliling atau sekurang-kurang nya ngan Al-Juburi, sebab Al-Juburi tu tukang sondol jubur...tapi blogger2 yg macam ni...tukang tonggeng atau di-juburi!!.

Dengan itu aku cadangkan supaya kelab "KELAB BLOGGER MUSANG BERBULU AYAM" digantikan dengan "KELAB BLOGGER DIJUBURI" atau "KELAB BLOGGER DILIWATI".
.
Selain daripada ini ada jugak bloggers2 yg cuba2 nk jadi gengster, dah pandai main ugut2 pulak?!.
Kalau tak bagi apa yg di mintak, akan ditelanjang bulatkan semua aib pemimpin tersebut, macam ni punya pariah pun ada?!.

Dunia blogging lanie dah berubah menjadi tempat mencari keuntungan, menjatuhkan orang, menfitnah sesama sendiri dan mengugut orang lain.

Kepada pembaca2, diingatkan supaya menjauhi kawasan2 bencana ini, baca boleh...tapi untuk percaya bulat2 jangan sekali.

Gunakan akal kita sebelum kita menerima kata2 dari "MUSANG BERBULU AYAM" ni yg mana jiwa2 mereka sudah rosak, kita akan lihat sampai bila mereka2 ini akan terus dengan nyalakan mereka?, dan timbanglah dengan akal dan fikiran yg waras.

satu ringgit....dua ringgit....tiga ringgit....hanguzzzzzzzzzz...

Sumber : kitagempur.com

Tamat Hikayat Malaysia Heaven. Selamat sempurna yang membaca dia dan segala yang menengarkan dia, istimewa yang menyuratkan dia, dipeliharakan Allah subhanahu wataala apalah kiranya dari dunia datang ke akhirat, berkat syafaat Nabi Muhammad mustafa, sallallahu alaihi wasaalam.

1 comment:

Wake UP! said...

Tak payahlah nak kutuk orang bila diri pun mungkin 2X5...