Geng Bas Sekolah

August 23, 2010

Pengundi Cina Mahu Kawalan Pemerintahan

Sebuah rencana dalam NST Jumaat lalu berjudul, "Exactly what is it that our Chinese voters want?" sangat menarik untuk dibahaskan. Penulis tersebut antara lain secara tersirat menyatakan pengundi Cina mahukan sebuah kerajaan yang bebas dari rasuah sebab itu mereka menolak Barisan Nasional. Penulis tersebut menyatakan bahawa isu pembangunan ekonomi yang mapan merupakan jawapan yang diperlukan oleh pengundi Cina bagi melawan isu rasuah yang dibawa oleh Pakatan.

Malangnya orang Cina bukan melihat isu rasuah atau pembangunan ekonomi seperti mana dalam pilihan raya umum 2008 yang mana kita tahu bahawa isu ekonomi iaitu petrol, tol, kadar faedah merupakan isu asas yang menimbulkan kemarahan ramai pengundi Cina terutama di bandar. Isu rasuah, kronisme dan nepotisme hanyalah merupakan satu kaedah untuk mengatakan orang melayu atau kerajaan yang dipimpin oleh orang Melayu ini sebuah kerajaan yang korup.

Kerajaan bersungguh-sungguh untuk bertindak terhadap rasuah termasuk menjadikan Badan Pencegahan Rasuah (BPR) kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Siasatan juga dilakukan terhadap puluhan ahli politik dalam Barisan Nasional. Ada yang didakwa, ada yang dalam siasatan dan ada yang dibebaskan kerana tiada bukti kukuh.


Malangnya apakah ini dihargai oleh orang Cina dalam beberapa pilihan raya kecil sebelum ini? Jawapannya tidak sama sekali. Malahan orang Cina juga begitu sama marah apabila SPRM melakukan siasatan ke atas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, Ronnie Liu dan Teoh Beng Hock. Jika benar mereka mahu dihapuskan rasuah mengapa mereka marah dengan siasatan ke atas pemimpin negeri Selangor?

Apakah rasuah hanya berlaku kepada pemimpin BN sahaja? Jika Tun Ling Liong Sik boleh disiasat dan didakwa, Dr. Khir Toyo disiasat, Azlina Othman Said disiasat, Norza Zakaria didakwa di mahkamah, OC Phang didakwa di mahkamah, mengapa pemimpin DAP dan Pakatan tidak boleh disiasat?

Jika dibuat kajian dan penyelidikan pasti kita akan mendapati bahawa rasuah bukanlah asing atau luar biasa kepada kaum Cina. Sejak dahulu lagi kaum Cina di Malaysia menguasai pegawai kerajaan dan ekonomi melalui unsur-unsur rasuah. Umum mengetahui taukey-taukey Cinalah yang paling kuat merasuah, memberi angpow, menyediakan hiburan dan memberi lawatan ke luar negara kepada para pegawai kerajaan yang boleh dikawalnya.

Hari ini mereka mahu bercakap soal rasuah? Bagaimanakah rumah urut, pusat perjudian haram, pelacuran, penjualan vcd haram, kegiatan curi pasir dapat berleluasa jika tiada unsur rasuah? Siapakah yang memberi rasuah jika bukan kaum Cina yang menguasai industri ini? Apakah tidak malu kaum ini mempersoalkan isu rasuah sedangkan merekalah pemberi dan penggalak utama rasuah di Malaysia?

Lihat sahaja syarikat mereka atau syarikat yang mereka kuasai pentadbirannya. Berapa kerat mengeluarkan iklan tender sesuatu perkara? Semuanya dilakukan secara senyap dan diam sahaja.

Jika benar mereka mahukan rasuah dihentikan mereka harus mencabar Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) menyiasat setiap sen wang yang dimiliki oleh jutaaan kaum Cina yang mampu menguasai pasaran hartanah negara, membeli pelbagai aset yang hampir mustahil dibeli oleh sebahagian mereka yang hanya membuka kedai runcit atau kedai baiki kereta. Pernahkah anda melihat kedai runcit dibuka di premis tengah bandar yang mahal sewanya tetapi terus bertahan biarpun pelanggan tidak seberapa? Dari mana datangnya wang tambahan ini jika bukan ia menjadi sumber pembersihan wang haram?

Sebenarnya orang Cina menyokong Pakatan kerana mereka telah menguasai ekonomi dan sekarang mereka mahu menguasai politik pula. Kita tahu dalam Pakatan, dua buah negeri terkaya di Malaysia dikuasai oleh kaum Cina secara total. Di Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkuasa penuh. Sebab itu Timbalan Ketua Menteri Melayu pun lari meninggalkan parti.

Di Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim hanya menjadi boneka DAP. Ronnie Liu dan Teresa Kok terlalu berkuaasa sehingga Anwar terpaksa dilantik menjadi Penasihat Ekonomi. Namun Anwar sendiri hanya mengikut cakap DAP. Kerana itu dalam kempen-kempen di kawasan Cina di Hulu Selangor, DAP secara senyap-senyap menggesa orang Cina terus memberi undi kepada Zaid Ibrahim bagi membolehkan mereka terus berkuasa di Selangor. Ini kerajaan orang Cina, mengapa orang Cina tidak mahu sokong.

Isu rasuah yang dibangkitkan hanyalah isu untuk mengelabui mata rakyat banyak bagi menutup sikap cauvinis mereka. Orang Cina terutamanya generasi muda mahu menghapuskan segala keistimewaan orang Melayu. Mereka hanya menggunakan mantera rasuah dan korinisme sebagai alat menarik sokongan orang Melayu.

Hakikatnya, rasuah paling teruk sedang berlaku di Selangor secara terang-terangan. Rasuah paling teruk berlaku dalam DAP tetapi tiada satu pun tindakan diambil. Jika dulu Teoh Beng Hock, sekarang Tee Boon Hock pula muncul kononnya menyalahguna kepala surat Ronnie Liu. Jika tidak didedahkan oleh akhbar Boon Hock akan terlepas begitu sahaja kerana disembunyikan oleh DAP.

Disebalik mantera rasuah, orang Cina mula mempertikaikan pemberian diskaun 7% untuk bumiputera. Beberapa isu lain seperti biasiswa dan pemberian tender kerajaan kepada bumiputera juga dipertikaikan. Kononnya hanya orang UMNO yang menikmatinya. Hakikatnya kita lihat ramai kontraktor bukan sahaja dalam UMNO tetapi juga dalam Pas dan PKR.

Demikian juga yang mendapat biasiswa ialah anak-anak kaum bumiputera tanpa mengira parti politik. Siapa pula boleh menafikan bahawa terdapat anak melayu dan bumiputera dari UMNO, Pas, PKR, PBS, PBB dan lain-lain parti menikmati kemudahan ini.
Namun DAP berjaya memperbodohkan segelintir pemimpin Melayu kononnya yang menerima keistimewaan ini hanyalah penyokong UMNO.



Kaum bumputera di Sabah dan Sarawak boleh melihat bagaimana penindasan dan pemerkosaan harta bumi mereka dilakukan oleh siapa? UMNO atau peniaga Cina yang tamak haloba di sana. Siapakah yang menjadi pembalak terbesar di Sarawak jika bukan kaum Cina. Adakah mereka mendapatnya secara jujur? Siapa pula yang merosakkan anak-anak gaduis mereka? Melayu atau Cina?

Artikel ini mungkin berbau perkauman, tapi hakikatnya isu rasuah ini hanyalah alat kaum cina yang oppoturnis untuk menghapuskan hak-hak bumiputera dan Melayu. Mereka sudah kaya tetapi tidak berpuas hati kerana ada juga orang Melayu telah kaya. Mereka mahu Melayu tidak dibantu atau dilindungi lagi supaya tauke-tauke Cina ini bebas berniaga dan bermain taktik kotor termasuk merasuah, memberi habuan seks dan menyediakan pelbagai perangkap halus bagi membolehkan mereka menguasai ekonomi negara.

Kepada anak Melayu yang terpengaruh dengan laungan anti rasuah kaum Cina ini cubalah berhenti kerja dan ceburi bidang perniagaan tanpa bantuan kerajaan. Lihatlah kumpulan Cina bukan Islam ini menentukan harga barangan yang berbeza antara kaum mereka dengan kita. Barangan yang kita pesan dari pemborong Cina juga akan lambat sampai berbanding pesaing kita.

Kita memang tidak bersetuju dengan rasuah. Tapi perasuah paling besar di negara ini ialah kaum yang mendakwa mereka mahukan sebuah kerajaan yang bersih dan tidak korup. Hakikatnya mereka hanya mahu menguasai politik negara bagi membolehkan agenda kaum mereka dilaksanakan dengan segera.

Sumber : Mykmu

Tamat Hikayat Malaysia Heaven. Selamat sempurna yang membaca dia dan segala yang menengarkan dia, istimewa yang menyuratkan dia, dipeliharakan Allah subhanahu wataala apalah kiranya dari dunia datang ke akhirat, berkat syafaat Nabi Muhammad mustafa, sallallahu alaihi wasaalam.

3 comments:

PAPA GOMO said...

depa nak kuasa bro. depa nak kuasa agar boleh menyekat dan menghalau melayu. depa boleh sekat Islam. ni bangsa yang ada bukan semua busuk tapi segelintir komunis ni dah makin menghasut ramai bangsa mereka. ini patut di tentang.

Anonymous said...

ITU PSL PENANG JADI SASARAN AWAL KIT SIYAL NK JADIKAN SINGAPORK NO. 2. PECAH PERINTAH DH BERMULA!. CUMA ORG MELAYU JEK YG LMBT PIKAP. AKHIRNYA JD MANGSA..ADOIYAIII

Jeepers Creepers said...

gomo: bangsa ni memang sama jenis dengan yahudi. tak mengenang budi.darah kmunis tu memang payah nak buang.

jeffry: orang melayu sana memang lembab..yelah dah lama duduk bawah cina gerakan..