Geng Bas Sekolah

June 3, 2010

Hizbut Tahrir - Fahaman Wahabi Atau Lebih Bahaya Dari PAS

Hizbut Tahrir, suatu nama yang jarang disebut. Tetapi sebenarnya sudah lama ditubuhkan sejak tahun 1953. Sebuah gerakan yang berusaha menubuhkan kembali khalifah islamiyah diseluruh dunia.



Aku tak nak komen banyak banyak mengenai kumpulan ini. Sebabnya pendedahan mengenai kumpulan ini tak banyak. Tetapi melalui pandangan aku, mereka ini seolah olah lebih ekstrim dari PAS. Kerana PAS masih mengunakan saluran demokrasi atau suara rakyat sedang Hizbut Tahrir ini..aku tak tahu macam mana..Tetapi mereka juga mengutuk dan menghina orang lain sama seperti PAS hahaha.



Ada juga yang melebelkan Hizbut Tahrir ini adalah berfahaman wahabi. Agak terkejut apabila mereka turut dikaitkan dengan rancangan menggagalkan kemerdekaan Palestin. Atau dengan kata lain, enggan membenarkan Hamas menang dan mereka sebenarnya yang mahu berkuasa di Palestin. Maklumat lanjut klik sini

Hizbut Tahrir..idea boleh pakai tapi cara pelaksanaan amat meragukan. Adakah islam hanya dapat ditegakkan dengan kekerasan? Aku sokong penubuhan khalifah tetapi aku menolak Hizbut Tahrir. Sebab aku tak mahu Hizbut Tahrir yang berkuasa. Aku dah lama nampak, setiap orang yang bercita cita nak berkuasa, akhirnya akan menjadi gila kuasa. Seperti Al Arqam, JI, PAS dan lain lain.

4 comments:

YANG GAMBI said...

YB Raz, tidak dinafikan di atas artikel tuan ini..... kalau kita cerita banyak dlm bab ini, maka tunggulah apa kata puak2 PAS dan yg sewaktu dengannya.......

Jeepers Creepers said...

rasanya puak pas takde join hizbut tahrir ni..sebab puak pas lebih kepada tok guru..

hizbut tahrir ni cakap nak tubuh khalifah islam tetapi tiada sebut cara pelaksanaannya..adakah dengan merampas pemerintahan negara sedia ada? sebab mereka ini menolak demokrasi..

itulah yang membuatkan mereka lebih bahaya dari puak pas.

Abu Idris said...

penolakan demokrasi kerana penjajah kafir laknatullah lord reid wariskan pemerintahan yang boleh membuat hukum dengan akal sendiri tanpa rujuk al quran dan hadis di parlimen/dun.

sedarlah..
Barang siapa yang tidak berhukum dengan hukum yang diturunkan Allah, maka mereka adalah orang-orang kafir. (Al-Maidah: 44)

oleh itu, pemerintah.. kewajiban anda lancarkanlah jihad perang fisabilillah.

Jeepers Creepers said...

ibuyassir: aku takkan lancarkan perang jihad ke atas kerajaan malaysia..kalau awak buat juga, aku akan perangi kau.