Geng Bas Sekolah

February 2, 2010

Kematian Pelajar Dirempuh Bas Salah DAP?

TERLALU pilu untuk melihat sekujur tubuh kecil yang tidak lagi bernyawa setelah basikalnya dirempuh oleh sebuah bas sekolah ketika dalam perjalanan ke sekolahnya.

Nahas yang menimpa murid tahun lima itu tentunya meninggalkan kesan mendalam kepada keluarga yang ditinggalkan apalagi masyarakat Tionghua akan menyambut Tahun Baru Cina, beberapa hari lagi. Keluarga itu mungkin tidak dapat melupakan tarikh hari ini apabila Jien Wei yang merupakan murid Tahun Lima, maut selepas dirempuh sebuah bas sekolah awal pagi ini.

Jien Wei dirempuh oleh sebuah bas sekolah yang ketika itu sedang membelok di Taman Perumahan Bercham, sebelum tayar belakang bas itu menggilis kanak-kanak lelaki tersebut. “Bas tersebut dipercayai membelok ke kiri jalan dan dipercayai merempuh mangsa yang berhenti di simpang jalan menyebabkan kanak-kanak itu terjatuh lalu digilis tayar belakang bas.

Apa kaitan DAP didalam kes ini? Anda fikirlah sendiri. Dan mungkin selepas ini mereka akan katakan ini adalah konspirasi UMNO. dan mereka akan menjemput burung kakak tua (Pornthip Rojanasunand) untuk membuat bedah siasat.

4 comments:

Anonymous said...

Tomyam Poktek ahahaha mcm burung piru laa ini prg bunyi klok klok klok..punky

Semua kejadian buruk, gempa, mati terkangkang ke semua salah UMNO...itulah kerja lanun lanun malaun ni. Dan kerja orang PAS apa yg DAPig cakap semua "PAS" aka lulus ahahahah...celaru parti PAS ni berjuang atas dasar agama islam melayu ka atau berjuang atas dasar jaga hati Cina Dapig jentik pun tidak, nak bersin pun jauh jauh takut nanti sakit pula puak puak ni...apa ke hal ni..

Anonymous said...

..... kemalangan yang melibatkan BAS semakin menjadi-jadi..

Jeepers Creepers said...

semua kenderaan juga ada kemalangan. setiap buatan manusia mesti ada kelemahan..

dalam kes ni, pemandunya sudah berumur 60 tahun. mungkin ada masalah penglihatan..lagipun kejadian berlaku pada awal pagi..

terima kasih diatas setiap komen..

Lebai Mangkuk said...

Kesian! yang mati tu dah le mati, jangan kita per heboh2 kan atau dijadi kan perkara perbincangan atau pertikaian.