Geng Bas Sekolah

February 1, 2010

Nasihat Pakcik Tua


Seorang cerdik pandai benua Afrika telah berpesan:


Jika gunakan agama untuk kepentingan politik duniawi, maka jadilah engkau seperti Nik Aziz. Yang sanggup mendoakan kecelakaan kepada sesama muslim, mengkafirkan orang islam yang tidak menyokongnya dan mengeluarkan fatwa yang mendatangkan kerosakkan kepada umat manusia.


Jika engkau menggunakan politik duniawi untuk kepuasan nafsu semata mata, dan mahu menghalalkan sesuatu yang haram disisi agama, maka jadilah engkau seperti Anwar Ibrahim.

Ingatlah tatkala Luth berkata kepada kaumnya: "Mengapa kamu mengerjakan perbuatan keji itu, yang belum pernah dikerjakan oleh seorang pun di dunia ini sebelummu?" Sungguh kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsumu kepada mereka, bukan kepada wanita, bahkan kamu adalah kaum yang melampaui batas (Al-A'raf 7;80-81)



Dan sekiranya engkau menggunakan pengaruh politikmu dengan menindas orang yang lemah, menghalau mereka dari rumah, kampung dan membinasakan mata pencarian mereka, serta melebih kaum sendiri daripada kaum yang lain sedangkan mereka semua adalah dibawah tanggungjawapmu. Maka zalimlah engkau seperti Lim Guan Eng.

Wallahualam

1 comment:

Anonymous said...

pandainya nasihat ni. memang tak boleh pakailah nasihat semacam ni.semua pencacai umeno @&^#(&$$@#@