Geng Bas Sekolah

January 18, 2010

Sembang Sembang

Aku bersetuju dengan cadangan Dr Uthman El Muhammady dan Webley Desim didalam utusan Hari ini. Kedua duanya mencadangkan agar pihak Herald menggugurkan saja kes tuntutan penggunaan nama Allah s.w.t.

Malah sebelum ini, tiada mana mana pihak yang mempertikaikan penggunaan bible bahasa Indonesia dan nama Allah s.w.t di Sabah dan Sarawak. Ini kerana semua orang faham akan perbezaan pengurusan pentadbiran Sabah Sarawak serta sikap tolenrasi penduduknya yang amat tinggi.

Tetapi apabila pihak Herald mahu ianya disensasikan dan dilaksanakan di semenanjung, maka bermulalah segala masalah ini. Sifat tolenrasi penduduk semenanjung amat berbeza dengan Sabah Sarawak. Masih ada sifat perkauman dikalangan rakyat. Malah sentimen agama begitu menebal dikalangan orang islam.



Tindakan Herald hanya merosakkan keharmonian agama dan negara ini. Tambahan dengan sikap pembangkang yang berusaha untuk memusnahkan negara, keadaan semakin bertambah panas. Perangai pemimpin PAS dan PKR begitu menjelikkan. Mereka berusaha menghancurkan negara sehingga sanggup menjual agama islam.

Diharap semua pihak sedar bahayanya perkara ini. Sebelum kita menjadi "saudara" Afganistan dan Iraq, maka kita semua perlu halang perkara ini dari menjadi rumit. Halang semua pemimpin PAS dan PKR dari terus menyalak memanipulasikan kes ini.

Anwar Superstar

Anwar semakin gawat. Didalam mencari populariti dan sokongan, Anwar telah menganjurkan siri jelajah atau RoadShow. Ianya bertujuan meraih undi simpati rakyat kepada kesnya. Supaya akan ada sekumpulan manusia "lembu" yang akan berkumpul diluar mahkamah menyokongnya.

Aku meminta kepada seluruh rakyat dinegara ini terutama kepada orang islam. Agar gagalkan dan boikot RoadShow Anwar. Tiada syafaat yang akan kita dapat kerana menolong orang berperangai sepertinya. Biarlah dia menghadapi hukuman dunia sebelum menerima hukuman akhirat yang lebih pedih.



Hai Anwar!! Diatas dunia engkau boleh mengumpul pengikut engkau supaya menyokong perbuatan engkau tetapi adakah engkau mampu memanggil dan menghimpun pengikutmu dihadapan hakim Allah s.w.t di akhirat kelak? Dan adakah pengikutmu mampu melepaskan engkau dari azab Allah s.w.t yang maha pedih?

If You Read This Blog, You Are The Resistance

3 comments:

YANG GAMBI said...

Salam YB Raz, kalaulah umat Melayu Islam sedar dan berfikir sewaras-warasnya tanpa dipenuhi dengan rasa benci kepada UMNO, minda dan mata yang terbuka..... InsyaAllah mereka ini akan nampak kemungkaran perjuangan PAS dan Anwar pembelit, perosak bangsa, agama dan negara....

Jeepers Creepers said...

Betul tu tapi sikap segelintir pemimpin UMNO juga membuatkan rakyat meluat.

Apabila rakyat lihat sikap buruk pemimpin UMNO, rakyat akan kata "betullah cakap pembangkang"

Kalau nak buang tanggapan negatif rakyat, pemimpin UMNO sendiri perlu berubah.

Macam mana rakyat nak percaya anwar pembelit sedangkan segelintir pemimpin UMNO juga pembelit.

Bak kata orang Alaska, "keluar mulut buaya masuk mulut rimau"

Kan sama saja perangainya.

da said...

test