Geng Bas Sekolah

January 3, 2010

Isu Nama Allah s.w.t dan Kedai Mamak

Kini isu penggunaan nama Allah s.w.t oleh pihak kristian hangat diperkatakan. Tetapi kita lupa, sebenarnya sudah lama pihak kafir mempergunakan kalimah Allah s.w.t dan ayat ayat Al Quran di premis premis perniagaan mereka.

Semua orang suka lepak kedai mamak termasuklah aku. Tapi adakah kita pasti kedai mamak yang kita kunjungi adalah mamak islam ataupun hindu. Ada antaranya yang begitu megah empamerkan hiasan ayat al quran hampir penuh dinding. Tapi sebenarnya kedai tersebut kepunyaan hindu.

Ada pekerja yang lengkap berkopiah putih menandakan dia orang islam *macam uniform PAS* tetapi sebenarnya bukan beragama islam. Orang hindu pasti tidak menyediakan daging lembu. Tetapi mereka boleh mengelirukan kita dengan mengatakan daging kambing yang dijual adalah daging lembu.

Selain itu, kebanyakkan kedai mamak adalah antara kedai yang paling kotor. Walaupun mereka memaparkan hiasan bermotifkan islam tetapi keadaan dapur dan tandas mereka menunjukkan seolah olah mereka bukan orang islam.

Cubalah jenguk ke dapur. Dengan pinggan cawan tak berbasuh, periuk kari diletakkan di atas lantai sahaja. Mungkin siatuasi berlainan dengan tempat anda tetapi ini adalah kebanyakkan scene kedai mamak.

Jadi selain isu pihak kristian yang yang mahukan hak menggunakan nama Allah s.w.t, sebenarnya sudah lama pihak kafir yang mempergunakan kalimah Allah s.w.t untuk menjual makanan tak halal untuk orang islam. Cuma kita terlepas pandang atau hanya merasakan ianya tidak melibatkan agama secara langsung.

Tetapi harus diingat, menjaga pemakanan halal juga adalah wajib bagi umat islam.

PKR, PAS DAP Adalah RASIS!! Kerajaan Pakatan Kerajaan Zalim

Ketika Islam Dicabar, Rasullullah s.a.w Di Hina, Bangkitlah Wahai Umat Muhammad Demi Mempertahankan Akidah Dan Kebenaran Yang Diyakini

1 comment:

Anonymous said...

kan perkara ni sudah pun menjadi perhatian pihak berkuasa ... :)

http://unitmediasiber.blogspot.com/2010/01/hapuskan-isa-dan-rampas-hak-milik-orang.html