Geng Bas Sekolah

December 25, 2009

Raja Petra Musuh Negara & Islam

Terbaru Raja Petra terus memuntahkan fitnah. Dia meminta institusi beraja di HAPUSKAN. Cukup celaka orang ini. Kita mesti hentak dia sampai pecah kepala. Cukup seksa mak dia mengandungkan dia dan melahirkan dia dulu.

Hasutan dia (disini)



Dia ceritakan juga kononnya dia malu kena tempelak Sultan Selangor depan orang ramai. Yelah dah kau buat jahat, buat taik sapa tak marah. Kalau mak bapak kau hidup lagipun mesti mereka marah. Bodoh kau ni. Kecik kecik tak nak mampus. Dah tua menyusahkan orang.

Yang kerajaan pun satu. Lambat sangat nak bertindak. Pergilah tangkap dan hukum si lahanat ni. Kalau kita orang tangkap sendiri lepas tu bunuh dia, karang kerajaan gak yang marah. Tak pasal pasal suruh polis pulak tangkap kita orang.

Raja Petra Pengkhianat Negara. Hukum Pengkhianat Negara

10 comments:

YANG GAMBI said...

Salam Yb Raz, inilah manusia yang malu bergelar Melayu tetapi masih guna nama Melayu..... gantung sahaja.

Haziq Abdullah said...

aku melayu ...tp x bangga langsung dgn melayu. aku bangga ngan islam. bg aku melayi is nothing. it is just duniawi. ttp islam is everything for me.

so sbb tu la aku x sokong umno melayu. aku sokong PAS !!!

http://mujahidhaziq.blogspot.com

Haziq Abdullah said...

ahaha, bn semakin takut ngan kebangkitan rakyat. x sabar nak tunggu PRU 13. Saat2 yg bersejarah, BN hilang mandat dr rakyat...

YB Raz, bersedialah utk mmbaca talkin k ? tak perlu nak tulis blog lg...baca talkin and baca yassin utk kesejahteraan umno je nanti...dah nak ajal dah...

haha, busuk sampai ke usus umni ni dr.m cakap...sian aku.

YANG GAMBI said...

Bro, si Haziq Melayu murtad ini masih tak sedar dia boleh berjaya hidup hasil perjuangan Melayu dalam UMNO....... kita tunggulah akan kemusnahan manusia takbur ni.....

Yb Raz said...

terima kasih kepada semua..syabas haziq sebab berani buat pengakuan.kebanyakan orang suka bercakap tanpa mendedahkan identiti..

tak apalah kau suka pas..aku orang melayu, aku orang islam..dan aku orang sokong umno..

bn takut pakatan rakyat, aku tak tahu. tapi aku tak takut pada rakyat.

nak talqin dan bacakan yassinkan untuk umno buat apa? umno bukannya manusia. macam manalah orang pas masih tak tahu bezakan manusia dengan pertubuhan parti.

saudara Gambi..kalau dia tak suka orang melayu tak apalah..jangan hina dia..tapi dia lupa mak ayah dia tetap orang melayu..datuk nenek dia tetap orang melayu..dia boleh cakap apa saja yang dia mahu, tapi dia tetap keturunan melayu..

biarkanlah.....

Haziq Abdullah said...

hahaha..YB RAZ mati nanti bawalah MELAYU tu masuk kubur.

Salahkah saya sekadar ingin mengikuti sunah Rasulullah yg tidak berbangga dengan bangsa ? Rasulullah tidak pernah sekalipun menunjuk2 bahawa dialah bangsa Arab dan bangga dgn keturunan Quraisy nya. YB Raz sudah pincang disini. Nampaknya pemikiran YB Raz masih lg jumud

YB Raz masih terkongkong dgn ideologi nasionalisme (keBANGSAan). Sedangkan ideologi tersebut menjurus kpd assabiyah. Jikalau YB Raz ingin berbahas mengenai perkara ini silakan. Saya bersedia untuk menerima hujah2 pincang YB Raz. Namun kali ini saya hanya ingin membalas ulasan YB Raz di blog saya. Alhamdulillah dan berterima kasih kerana YB Raz sanggup melawat blog saya.

Waalaikumussalam

YB Raz saya berasa amat kecewa kerana YB Raz masih lagi tidak memahami apa itu Islam yang diperjuangkan PAS. Barangkali Yb rAZ tidk membaca dgn teliti dan sekadar membidas tajuk yg diberikan. Saya meminta YB Raz membidas segala hujah2 saya di dalam nukilan saya di atas.

1.YB Raz tak nampak jasa PAS pada Islam. YB Raz perlu tahu bahawa PAS BELUM diberi mandat oleh rakyat untuk menerajui pentadbiran negara. Justeru, sumbangan dan jasa PAS hanyalah sebagai pembangkang yang lantang di dlm parlimen (terbesar setakat ini).

YB Raz ingin berbicara mengenai jasa nampaknya. Baiklah saya mengakui UMNO ada byk jasa kpd pembangunan materialistik. Saya ingin mempersoalkan jasa UMNO dalam pembangunan sosial dan insaniah.Jika di Kelantan boleh dikatakan usaha Tok Guru sendiri tanpa dibayar sekalipun Tok Guru sememangnya konsisten dlm memberi Tazkirah setiap pagi jumaat di tengah pasar.

Masalah sosial dan indeks jenayah semakin meningkat dari tahun ke tahun. Tambah2 lagi dgn masalah sosial dalam kalangan pemimpin negara contohnya skandal penyelewengan wang pada zaman Pak Lah dan Dr.Mahathir yg diuar2kan pd baru2 ini, kehilangan enjin jet pejuang, skandal PKFZ, masalah YB BN yg sering ponteng parlimen, dan masalah rasuah UMNO yg semakin membarah.

Jd, apa sumbangan BN terhadap pembangunan sosial rakyat ? Itu yg saya nak persoalkan. PAS mmg di masih tahap yg tidak MEMPUNYAI KUASA. Mmg PAS sukar utk MENONJOLKAN jasa kerana kekangan kewangan dan kuasa.

YB Raz x patut persoalkan benda yg sedemikian kerana kita semua sedia maklum PAS bukannya parti yg memerintah berbanding dgn HAMAS di palestin di mana mereka mendapat mandat drpd rakyat.

Jika YB Raz ingin nak melihat jasa dan sumbangan yg PAS mampu berikan, undilah PAS pada pilhan raya akan dtg. Jgn undi BN dah kerana kita semua sedia maklum sendiri sebabnya.

2.PAS menyemai perasaan benci sesama saudara Islam di Malaysia ?
Sejak bila ni ? Barangkali org2 UMNO yg membenci segala usaha PAS. Org2 umno takut jika PAS memerintah, maka PAS akan melaksanakan hukum hudud. Adakah itu yg org2 umno takut ?

Tuduhan YB sangat tidak berasas kerana PAS bersama Pakatan Rakyat berjaya menidakkan keputusan 2/3 majoriti parlimen untuk BN. Ini menunjukkan rakyat semakin berani bersuara dan bersatu di bawah pakatan rakyat untuk menumbangkan BN yang korup dan busuk.

3. Setiap org punya pandangan dan pendapat sendiri. Itu saya setuju. Ttp pendapat dan pandangan yg salah dan menjurus kpd maksiat haruslah diperbetulkan

Haziq Abdullah
Pencetus Revolusi Islam Malaysia

http://mujahidhaziq.blogspot.com

Haziq Abdullah said...

saudara Gambi, murtad melayu tak masuk neraka gambi. dr kitab fikah manalah saudara gambi belajar ye ? dr ulama mana gambi ? sheikh khairy agaknya...hahaha

Kita tak bangga dgn bangsa kita tak salah pun disisi Islam. Sebaliknya kita saling kenal-mengenal dan bantu-membantu bangsa2 lain. Itu yg disarankan di dalam Al-Quran.

Bangga dgn bangsa sendiri lebih menjurus kpd assabiyah. Rasulullah SAW menegah amalan ini.

Saya hanya ikut apa yg Rasulullah sarankan. Kalau saudara gambi nak lawan Rasulullah maka saya jamin kepala saudara akan dipenggal oleh tentera2 Allah. Kerana barangsiapa yg melawan Rasulullah, maka dialah MUSUH Allah.

YG BERDOSA BESARNYA ialah murtad dr agama islam. kita nak murtad melayu tak masuk neraka. masuk black list umno je...hahaha

ubahlah pemikiran sekularisme dan nasionalisme tu saudara gambi. salah di sisi islam tu.

Haziq Abdullah said...

melayu hanya benda duniawi. x kisahlah kalau kita nak letak melayu kat longkang sekalipun.

ttp ISLAM ADALAH HAK DUNIAWI DAN UKHRAWI KITA. KO LETAK ISLAM KAT LONGKANG MERANALAH KO KAT AKHIRAT KELAK.

JD SAYA MENOLAH SEPENUHNYA IDEOLOGI ASSABIYAH KEMELAYUAN INI.

Saya lebih sukakan ideologi politik Islam kerana Islam merangkumi semua. Melayu Islam, Cina Islam, India Islam, iban islam, siam islam and so on semuanya bergelar Muslim dan bukannya bergelar Melayu.

sBB ITUlah saya memilih ideologi politik Islam yg tidak mengira bangsa berbanding dgn UMNO yg hanya memperjuangkan Melayu namun sudah membusukkan lg melayu. sian2...

Yb Raz said...

awak kata umno hanya busukkan orang islam? tak sokong islam?

fikirlah rasional sedikit. atau senang cakap, fikirlah matang. jangan hanya fikir didalam lingkungan kehidupan harian awak saja. orang putih kata, think outside the box.

umno hanya sebuah pertubuhan politik..sama macam pas..parti tak sembahyang, parti tak puasa. yang solat, puasa adalah manusia. awak kena bezakan antara manusia dengan parti.

dan dimana ayat ayat quran yang mengatakan orang islam yang sokong umno tak layak masuk syurga?

adakah hanya orang pas saja masuk syurga? sebab kononnya parti itu sokong islam?

kesian dengan orang negara lain walaupun dia beragama islam, sembahyang siang malam, tetap tak masuk syurga sebab tak kenal parti pas, tak sokong parti pas?

awak kena tahu bezakan iman dan taqwa itu bukan terletak pada parti politik mana yang disokong, tetapi pada hati dan niat anak adam itu sendiri.

awak boleh cakap apa saja yang awak suka. saya tetap percaya islam, dosa, pahala bukanlah terletak pada mana mana parti politik tetapi pada hati dan keimanan kepada Allah s.w.t.

kalau orang kafir undi pas, adakah dia turut layak masuk syurga?

awak fikirlah sendiri..

awak tak cakap fasal asabiyah bangsa tetapi awak sebenarnya awak turut bercakap tentangnya. kalau tak, mengapa awak begitu sibuk mempersoalkan umno.

Anonymous said...

nak tanya si Haziq Abdullah tuu, dia belajar kat mana? siapa yg merdekakan negara kita? ingatlah tokoh yg sudah berbakti kpd negara. Bagi saya, sy sokong UMNO. lagi satu parti yg dia kata tuu ajaran 'SESAT' . mana Islam nya kalau dia tidak tegakkan syiar Islam sebenar. sampai pmimpin parti P tuu ckp masuk parti dia boleh masuk syurga??bukankah itu syirik and khurafat? renung2kanlah.. kalau parti lain m'merintah. confirm negara nie entah apa jadi. terima kasih kerjaan :) we should be grateful. :))) InsyaAllah, smpai bila-bila umno akan m'merintah. sekian. :))