Geng Bas Sekolah

September 2, 2009

Kita Satu Malaysia

Verse 1
Dunia kian berubah
Perubahan melingkari
Melaksana hasrat hati
Kejayaan terbukti

Verse 2
Dunia yang megah
Dengan misi yang gagah
Kerana perpaduan
Kita masih bersama

Chorus
Kita satu bangsa, Kita satu Negara
Kita satu matlamat, oooo
Kita satu bangsa, satu Negara
Kita satu Malaysia

Verse 3
Bermulanya sekarang
Perjalanan dilaksana
Seia sekata sehati dan sejiwa

Verse 4
Membina masa hadapan
Menuju kejayaan
Kita semua rakyat Malaysia
Harmoni, saling menghormati

Chorus x2
Kita satu bangsa, Kita satu Negara
Kita satu matlamat, oooo
Kita satu bangsa, satu Negara
Kita satu Malaysia

video

Aku cukup suka lagu ni. Memberikan semangat kemerdekaan dan perpaduan rakyat di negara ini. Malangnya ada binatang binatang bangsat yang mahu menghancurkan keamanan negara. Semoga generasi muda terus sedar dan tidak terleka dengan pujukan "syaitan bertopengkan manusia dari pakatan."

6 comments:

Anonymous said...

lagu ni sebenarnya lebih menyentuh berbanding lagu Malaysia Satu tu... rasa nak nangis beb

zack said...

Lagu ni macam sial laa....bila pulak Malaysia ada satu bangsa jer bodoh!!!

Mana ada bangsa Malaysia...yg ada hanya 3 suku kaum yg dominan shj iaitu Melayu(ini pon berasal dr Jawa,Banjar,Minang dll) , Tamil(bukan India Hindustan tu k...) dan Tiong hua/Han(bangsa penindas kaum lain di China).

Suroh nyanyi lagu kebangsaan pakai topi senget. Apa ingat ni lagu rap ke? bodoh!!!

boleh blah!!

Anonymous said...

Bila orang yang tidak berjiwa Malaysia dia akan katakan sesuatu yang BODOH!!!

Lagu kebangsaan hanya lagu Negaraku...
ini lagu patriotik lah ngok!!! bukan lagu kebangsaan...

cermin diri tu dulu sebelum komen orang len.Kalau tak tahu buat lah tak tahu...

yb Raz said...

buat zack..ko cakap mereka bodoh tapi sekurang kurangnya mereka berusaha menunjukkan rasa sayang pada negara..tapi ko zack hanya duduk goyang kepala kote je..so aku rasa ko lagi bodoh.

hid4yatt said...

huhu. bile tgok komen cik zack tu, sgt jelas lah gagasan 1malaysia tu masih jauh untuk dicapai.
semua org tahu di malaysia ada byk bangsa, yang berbeza dari segala segi. sebab itu wujudnya lagu ni, nk nyatakan kerelaan untuk bersatu tanpa mengira perbezaan, dgn erti kate lain, satu malaysia=satu bangsa yg sehati dan sejiwa. bukan untuk mendoakan perpecahan dan mengatakan orang lain BODOH.

agaknya sape lagi bodoh ea?

hid4yatt said...

cane mau dapat soft copy lagu ni ea? n tatau pon sape yg nyanyi lagu ni. =P