Geng Bas Sekolah

August 8, 2009

Anwar Ibrahim

Sehingga hari ini, masih banyak pihak yang mengecam tindakan ganas demontrasi tempoh hari. Antaranya yang dihina adalah pengasas demontrasi di Malaysia iaitu Anwar Ibrahim. Hingga kini, beliau masih lagi membuat muka tidak bersalah dan terus bersiar siar ke luar negara. Antara sebab beliau keluar negara adalah untuk meminta bantuan dan sokongan terhadap kes yang sedang dihadapinya.

Kadang kala aku tergelak membaca blognya yang kononya ditulis oleh beliau sendiri. Sedang semua orang tahu itu bukanlah hasil nukilannya sebaliknya penulis upahan beliau. Orang seperti beliau manalah ada masa untuk meneliti dan mengarang cerita cerita dongeng seperti itu.



Dan seperti mana pemimpin kuku besi lain, hanya komen yang menyokong beliau sahaja akan disiarkan sebaliknya komen yang menentang beliau akan dibuang terus. Beginilah kisah realiti "anak wayang" seperti beliau. Hanya orang yang menyokongnya sahaja akan mendapat tempat dinegara ini manakala yang menentang akan diusir.

Didalam blognya anwar dikatakan sering dijemput keluar negara untuk menyampaikan ucapan dimajlis majlis ternama sedangkan beliau "membuat taik" dinegara sendiri. Apalah jasa baik Anwar ini sehingga sering dipanggil. Eloklah orang luar mengambil Anwar tinggal dinegara mereka kerana kami rakyat Malaysia sudah benci dan bosan dengan Anwar Ibrahim ini.

9 comments:

ADUKA PENDEKAR said...

ANWAR PENGKHIANAT!!!???!!!
________________________________

Ya, memang benar Anwar Ibrahim seorang pengkhianat. Anwar pengkhianat UMNO !

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau membawa rakyat ke jalanan untuk menentang kezaliman!

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau berjaya menyedarkan orang-orang melayu betapa UMNO itu perompak khazanah negara dan penjual maruah bangsa!

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau berani menentang Mahathir sedangkan beliau masih mempunyai pilihan untuk menyusur arus perdana yang penuh kepincangan dan rasuah!

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau membongkar pelbagai rahsia pemimpin UMNO yang selama ini menyonglap hak milik rakyat.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau membawa satu revolusi terhadap pemikiran bangsa melayu bahawa orang melayu takkan hilang di dunia walaupun tanpa UMNO.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau sanggup menongkah arus sewaktu menjadi orang nombor dua negara demi menjaga kepentingan rakyat maka beliau ditendang dan diaibkan!

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau sanggup dipenjara dan di ISAkan demi usahanya membanteras rasuah oleh kepimpinan utama UMNO!

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau bakal memulangkan harta rakyat yang telah menjadi mahligai-mahligai serta kekayaan pemimpin UMNO yang diluar batasan akal.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau akan mengheret pembunuh-pembunuh rakyat Malaysia yang disembunyikan oleh gerombolan UMNO.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau seorang bekas Timbalan Perdana Menteri yang menghalang ramai pemimpin UMNO mencekik rakyat dengan projek-projek bersulam rasuah yang akhirnya merugikan harta kerajaan yang juga hak milik rakyat.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau berjaya menyatukan parti-parti pembangkang di bawah satu bumbung yang kukuh.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau berjaya menyedarkan bangsa Malaysia betapa kita harus bersatu menumbangkan UMNO yang penuh kezaliman dan penyalahgunaan kuasa.

Anwar menjadi pengkhianat kepada UMNO kerana beliau mengorbankan usia emas beliau untuk berjuang bersama rakyat, berjuang demi kepentingan rakyat.

Anwar memang seorang pengkhianat, tetapi pengkhianatan beliau membawa seribu manfaat terhadap rakyat bawahan supaya bangkit menuntut keadilan demi sebuah negara yang mementingkan kebajikan rakyat.

Kesedaran tahun 1998 dan sub-klimexnya pada 2008 diterjemah dari pengkhianatan Anwar Ibrahim terhadap rejim UMNO. Ayuh bangkit menentang kezaliman ! Ayuh heret pemimpin rasuah ke medan pengadilan! Pengkhianatan yang membawa rahmat, yang menyedarkan umat!

Anwar Ibrahim, si pengkhianat UMNO!"

YANG GAMBI said...

Salam,

Begitulah muka pengkhianat bangsa dan agama......,

Untuk pengetahwan Aduka Pendekar, Anwar telah mengkhianati bangsa bila mengetuai kaum-kaum Cina & India menuntut hak-hak orang Melayu di Malaysia.....

Kerana apa ? kerana nak sangat jadi PM.......sanggup gadai matuah bangsa dan agama...tak nampak ke....

Tak payahlah nak sindir dalam ruang komen ini.....

TokAyah said...

SAYANG ADUKA MASIH TAK FAHAM. KENALKAH ADUKA DENGAN KETUA PEMGALAUDA UMNO P. PG RAHIM GHOUSE SEMASA ANU WAR JADI TPM? KENAPA SEHINGGA SEKARANG DIA MASIH MENETAP DI AUSTRALIA. KENAPA DIA TAKUT UNTUK KEMBALI KE MALAYSIA? MEMANG ANU WAR PENGKHIANAT BANGSA MELAYU. TUN MAHATHIR TERLEBIH DAHULU MENGHIDU LANGKAH ANU WAR, SEBENARNYA LANGKAH ANU WAR SUMBANG. SETELAH GAGAL SEGALA RAHSIANYA KERAJAAN DI BOCOR KONONNYA DIALAH PEJUANG. SEMUA YANG ANDA UTARAKAN HANYALAH GULA-GULA ANUWAR YANG ANDA TERMAKAN. MEMANG BENAR PENGKHIANAT. SANGGUP MELIWAT ANAK BANGSA DALAM KEDUDUKAN BELIAU SEBAGAI ORANG NO 2 DAN SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG YANG DIAMANAHKAN RAKYAT. TAHUKAH KAMU SIAPA KRONI-KRONI ANUWAR? TAK PERLU BERSINDIR. TANYA EZAM, TANYA NALLA KARUPPAN, TANYA DR CHANDRA, ITULAH ANTARA SAHABAT YANG TELAH SEDAR. YANG DAPAT KEUNTUNGAN?DIAM DENGAN KEKAYAAN MASING@ ANDA FAHAM? SEBAB ANUWAR SUDAH TIDAK BERKUASA. ANDA FAHAM?

TokAyah said...

KAMU SILAP ADUKA. ANUWAR TIDAK BERANI MENENTANG MAHATHIR SEMASA MENJADI ORANG NO2. ANUWAR HANYA BERTINDAK KONONNYA MENENTANG SETELAH MAHATHIR LEBIH DAHULU MENGHIDU LANGKAH SUMBANG ANUWAR.APAKAH LAYAK DIA MEMJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA MENGGANTI MAHATHIR?. LAYAKKAH DIA MENJADI PM SEBUAH NEGARA ISLAM SEPERTI MALAYSIA? PERDANA MENTERI PELIWAT BANGSA? TANYA UST TAIB BEKAS IMAM MASJID NEGARA. ANUWAR IBARAT HARIMAU YANG LUKA...........KECEWA.........DIAIBKAN....

TokAyah said...

ANUWAR MENYIMPAN DENDAM KESUMAT KEPADA UMNO YANG TELAH MENGAIBKANNYA KERANA UMNO LEBIH DAHULU TAHU ANUWAR PENGKHIANAT. ANUWAR PEJUANG ISLAM? KENAPA TIDAK MENYERTAI PARTI PAS? PAS PASTI AKAN JADI PARTI ALTERNATIF ORANG MELAYU. KERANA DIA SEDAR UST TAIB ADA DISANA. MAT SABU MASIH ADA DISANA DAN LAIN-LAIN YANG MENGAKUI ANUWAR MEMPUNYAI TABIAT MELIWAT. ANUWAR TAK MUNKIN AKAN JADI PRESIDEN PAS DAN TAK AKAN JADI PM. ANDA FAHAM ADUKA?

TokAyah said...

KEPADA SAUDARA KU ADUKA. TERLAJAK PERAHU BOLEH BERPATAH BALIK. TERLAJAK KATA BURUK PADAHNYA. AMATILAH KATA-KATA LAMA MELAYU. SAMA-SAMALAH KITA TUNGGU PERBICARAAN ANUWAR DENGAN SAIFUL DAN KITA LIHAT SENDIRI APA KESUDAHANNYA. MARILAH KITA SAMA-SAMA DOAKAN SUPAYA PERBICARAAN AKAN DILANGSUNGKAN SUPAYA KEADILAN DITEGAKKAN.

yb Raz said...

hahaha anwar pengkianat kepada umno?

adoii anak sapelah ni, beriya benar mempertahankan anwar tu hahahahaha.

dey kalau anwar masih dalam umno, kalau anwar tu jd pm, takdenya awk tu nak cakap anwar penentang kezaliman, anwar tu membawa seribu rahmat.

poyolah kau hahaha

Anonymous said...

mari letak entry dlm blog masing2

ANWAR PENGKHIANAT BANGSA DAN NEGARA

Anonymous said...

http://efenem.wordpress.com
Anwar Ibrahim berprestasi tinggi dan tiada masalah perkahwinan kah kah kah