Geng Bas Sekolah

August 9, 2009

Khalid Ibrahim Penyokong Arak

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menyalahkan penduduk Seksyen 8 yang membuat aduan kepada Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) berhubung penjualan arak ke atas umat Islam oleh sebuah kedai serbaneka di kawasan itu, Julai lalu.

Beliau menyifatkan langkah penduduk membantah tindakan kedai berkenaan tidak wajar kerana ia dibuat tanpa mengikut saluran serta prosedur yang ditetapkan oleh kerajaan negeri.

''Mereka (penduduk) tidak tahu cara nak selesaikan. Selalunya, orang lebih suka pukul dahulu, kemudian baru nak selesaikan atau bincang.

"Maka, sebab itu kerajaan negeri mengambil langkah yang lebih bijak daripada mereka (membenarkan penjualan arak dengan konsep kawalan sendiri)," katanya.

Jahatnya Khalid Ibrahim, sudahlah benarkan penjualan arak, salahkan orang islam pula apabila orang islam melarang arak dijual ditempat mereka. Orang sebegini layaknya direjam dengan batu bata.

Maka, sebab itu kerajaan negeri mengambil langkah yang lebih bijak daripada mereka (membenarkan penjualan arak dengan konsep kawalan sendiri),

Kepala bapak kau kerajaan Selangor ambil langkah bijak kononnya jual dengan kawalan sendiri. Apa maksud kawalan sendiri? Kau pernah tengok ke cina atau india kerja 7E? Semuanya orang melayu. Kau nak budak melayu tu jual arak ke lahanat?

Orang Selangor patut halau Khalid Ibrahim ini keluar dari Selangor. Pengkhianat bangsa dan agama dia ini.

2 comments:

Tok Pambu said...

Calun PAS dari PR P Pinang akan melalui jalan mudah untuk memenangai PRK di N11 Permatang Pasir.

Undi tetap untuk PAS sudah sedia ada dari kaum cina dan india sebanyak 27.55%, kini calun PAS cuma memerlukan undi kaum melayu sebanyak lebih kurang 30% sahaja pun sudah cukup untuk menang.

Kemenangan sudah pasti kepada PR, sepatutnya untuk menjimatkan wang negara, UMNO tidak perlu bertanding - sudah tentu pasti kalah.

Sekarang, walau dimana sahaja di adakan PRK tentu BN akan kalah.

Jeepers Creepers said...

tak semudah itu lah hahaha