Geng Bas Sekolah

January 3, 2009

Agenda Teresa Kok

Tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) menggantung penerbitan akhbar mingguan Kristian Herald edisi Bahasa Malaysia sebagai "hadiah terburuk" tahun ini kepada penganut agama itu, kata ahli parlimen Seputeh. "Ramai penganut Kristian dapat memantapkan kepercayaan mereka melalui Bahasa Malaysia dan selama ini beribadat dengan bahasa kebangsaan."

Mingguan itu – diedarkan di kalangan 850,000 penganut Katolik di Malaysia – hampir ditarik balik lesen penerbitannya tahun lalu kerana menggunakan nama "Allah" sebagai terjemahan perkataan "Tuhan".

Teresa "menyalak" lagi. Kali ini berkaitan isu penggunaan nama "Allah" untuk agama kristian. Dia tetap bertegas penggunaan nama "Allah" dibenarkan sebagai penterjemahan nama tuhan. Malah menyalah pihak KDN kerana menggantung penerbitan akhbar mingguan Kristian Herald.

Apa masalah kau sebenarnya teresa? Adakah kau ni sebenarnya sakit mental? Tak habis habis nak menaikkan kemarahan orang melayu. Nak masuk campur didalam urusan agama Islam. Sejak zaman perang salib lagi Kristian Katolik menentang Islam, tidak pernah menggunakan nama "Allah" sebagai ganti nama tuhan.

Dan kenapa pula sekarang "pihak agama satu ni" beriya benar mahukan bible disebar didalam bahasa Malaysia, nama "Allah" digunakan didalam agama mereka sedangkan mereka secara terang terangan menolak hanya Allah sahaja yang patut disembah dan menolak kerasulan Nabi Muhammad S.A.W

Inilah agenda mereka yang perlu kita tahu. Sejak akhir akhir ini mereka semakin lantang menentang Islam. Dengan serangan Israel keatas orang Islam Palestin, kita patut berhati hati dengan agenda mereka.

Aku menyeru kepada semua orang islam dinegara ini, sama ada dari UMNO, PAS ataupun PKR. Walaupun kita berbalah dari idealogi politik dunia, tetapi kita mesti bersatu untuk agama Islam. Agama Islam sebenarnya telah dicabar, diserang dan dihina di negara Malaysia ini. Kita hendaklah mempertahankannya kerana hidup dan mati kita berpegang kepada kalimah La ilaha illallah, Muhammadar rasulullah.

8 comments:

Sedingin Salju said...

ha, lu fikirlah sendiri siapa yang bagi jalan kat dia ni menyalak.

Taminsari said...

Salam ...

Kenyataan Teressa Mangkok menyinggung perasaan orang Islam di Malaysia..kalau dia boleh saman Utusan kerana " azan " mengapa Orang Islam tak boleh saman Mangkok ini keyataan yang tak bertanggungjawab????

Salam perjuangan

ahlang said...

salam bro gothic...

mmg lahanat pompuan sundal tuh...

salam setiakawan
-ahlang-

Deeno said...

salam..
inilah petanda2 nya..
dunia dah lanjut usianya.
muslimin dan muslimat kenelah bersedia.

rerama82 said...

si mangkok tu tak reti nak jaga mulut,satu ari kena bom ngn org baru tau

Puteri Umno Bahagian Pandan said...

Salam,

Suatu hari ada orang akan bom kafir lakhanat ini. Tapi sikap orang kita masih lagi memanggil bangsat ini untuk memeriahkan majlis walaupun tahu makhluk yang celaka ini memang akan selalu menyusahkan islam dan juga melayu.

Panglima Perang Cyber said...

kasi saman sama si Teressa ni 100 juta..

kasi tutup mulut sikit.

dia saja nak cari pasal.

rakyat bukan bodoh...

sudah sudahlah sebab kita tidak perlukan ahli politik yang berani dan biadap menyentuh agama kita macam dia ni.

salam perjuangan dan jemput sertai BPN kepada semua tetamu di blog ini...

YB Raz Gothic said...

Itulah masalahnya apabila umat islam tidak bersatu. Conton terbaik adalah rakyat palestin. Hamas dan fatah tidak bersatu menentang Israel. Kalau mereka bersatu, Insyaallah Israel akan lenyap.