Geng Bas Sekolah

Korang Kena baca ini

February 24, 2015

ROSMAH MERENGGEK HARGA DANDAN RAMBUT DIA MAHAL ?


Jika baru baru ni Mahfuz buat lawak jenaka, sekarang giliran Rosmah pula. Rosmah mengadu tentang kenaikan harga upah menempah baju dan membuat rambut. Sepertimana golongan kaya raya, Rosmah tidak pergi ke kedai sebaliknya memanggil orang datang ke rumah untuk menempah baju dan membuat gaya rambutnya. SUMBER

A guideline is needed to monitor prices of home services especially after the implementation of the Goods and Services Tax (GST), the Prime Minister’s wife Datin Seri Rosmah Mansor said today.

This, according to the president of the Welfare Association of Wives of Ministers and Deputy Ministers (Bakti), was because hairdressers, tailors and make-up artists who make house calls, had begun to increase their prices.

Highlighting this at a GST briefing in Petaling Jaya, Rosmah said she too was not spared from the predicament and had to fork out RM1,200 each time she had to dye her hair at home.
Kos membuat rambut sahaja dah mencecah RM1,200 ? Apa ke mahal Rosmah weh.  Banyaknya duit awak ye. Ramai rakyat Malaysia yang mendapat gaji cuma RM1,200 sebulan. Duit itulah digunakan untuk makanpakai, membayar sewa rumah dan sebagainya. Tapi dengan nilai RM1,200, Rosmah hanya membuat rambut sahaja.

"It is really hard to make tailored clothes these days. Their prices come up to RM500, and I am speaking as a representative of a housewife that buys made-to-order clothes. We have to make beautiful clothes to attend functions, but the prices are way too high. For those who can afford, it's alright."
Rosmah isteri Perdana Menteri Malaysia. Tetapi masih merungut tentang baju berharga RM500 ? Takkanlah isteri Perdana Menteri Malaysia ni pakai baju RM500 ringgit je kan.

"But what about housewives like us, with no income?" she said during the briefing, which was attended by other wives of ministers and deputy ministers (Bakti).
Rosmah mengadu dia dan isteri Menteri lain tiada pendapatan ? Jap Rosmah dan isteri Menteri lain ni berkahwin dengan siapa sebenarnya ? Sampai tak cukup duit nak beli baju baru.

Rosmah complained that the charges for hairdressers, tailors and make-up artists who make house calls were "really high" and "did not make sense". She said that housewives like herself, who had no choice but to use their services, often became victims and were burdened with exorbitant prices.
Kalau dah tahu mahal, pergilah keluar ke kedai. Jangan nak berlagak panggil tukang jahit dan pendandan rambut datang ke rumah. Perdana Menteri suruh rakyat berjimat tetapi isteri sendiri suka membazirkan duit. Apa cerita ini ?

"Housewives, especially, often become the victims to such traders because there is no price control and guidelines by the government on house call services," she said.

"When the prices of these services increase by RM200 we feel the pinch and if we complain, I am just afraid that they wouldn't want to make our clothes. And it is hard for us as wives of civil servants," she said.
Laaa setakat RM200, apa ke teruk benar ke kedudukan kewangan isteri Perdana Menteri Malaysia ni ? Jangan nak buat bidaah lah Rosmah. 

Okey aku tak tahu dah nak cakap apa pasal isteri Perdana Menteri yang seorang ini. Tapi tolonglah. Tolong jangan tunjukkan kebodohan melampau depan orang ramai. Simpan sikit kat rumah. Jangan jadi macam Mahfuz atau Mat Syabu.  Rakyat Malaysia dah cukup penat dengan orang politik yang bodoh bodoh ni.

1 comment:

Anonymous said...

Baru korang nak sedor ke?

Kuah100000x