Geng Bas Sekolah

February 20, 2014

PERANG AKHIR ZAMAN


Pertama yang saya paling hairan ialah bagaimana pihak pentadbiran GHF Kajang boleh membenarkan kegiatan politiking kepartian dilakukan didalam gereja? Adakah ini bermakna pendedahan saudara Razali Abdul Rahman, bekas aktivis veteran DAP ujudnya konspirasi gereja dan pendakyah kristian dalam politik negara dengan tujuan menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Kristian benar?

Sudah tentu pihak GHF sedar bahawa Anwar telah mewawarkan dirinya sebagai calon untuk bertanding dalam PRK N.25 Kajang pada 23 Mac 2014 ini. Bermakna pihak gereja secara langsung terlibat dalam kempen Anwar untuk meraih undi dan sokongan bagi PRK N.25 nanti.

Cuba bayangkan kalau sebuah Masjid di Kajang memanggil pemimpin UMNO untuk berucap atau berkempen selepas solat Jumaat. Saya cukup pasti puak-puak pembangkang dan sekutu sekongkolnya akan memekak melalak sampai ke Bangsa-Bangs Bersatu!

Selanjutnya, adakah pihak GHF akan membenarkan pihak lain termasuk daripada UMNO, Perkasa, PPIM, ISMA dan lain-lain untuk menyampaikan ceramah didalam Gereja tersebut dihadapan penganut kristian selepas upacara keagamaan mereka?

Mungkin elok UMNO, Perkasa atau Ibrahim Ali meminta pihak GHF ruang untuk berbuat sedemikian dalam masa terdekat ini, dan kita lihat apa respon mereka nanti! Adakah mereka pengamal politik hipokrit atau benar-benar melaksanakan demokrasi dan kebebasan bersuara secara adil dan saksama.

Apapun, kalau niat dan tujuan pihak GHF adalah untuk melibatkan diri secara langsung dalam politik kepartian, saya tiada pilihan melainkan mengutuk keras tindakan GHF yang mencampuri urusan politik kepartian dan pilihanraya negara.

Bermakna pendedahan oleh Ustaz Muhamad Al-Amin mengenai penglibatan gereja secara langsung dalam politik kepartian terutama pembangkang seperti yang terkandung dalam risalah Rainbow Nation yang ditemui beliau di Jerusalem adalah benar! (sila rujuk www.ustazamin.com)

Kedua, kenyataan Anwar bahawa akibat pelarangan penggunaan kalimah Allah terhadap kristian, maka kaum kristian tidak boleh menyebut alhamdulillah tetapi alhamduliLord. Kenyataan ini adalah bukti betapa dangkal dan jahilnya Anwar dalam perkara ini. Samada kenyataan ini menunjukkan satu tahap kebodohan melampau atau pengamalan pendirian politiking matlamat menghalalkan cara yang akan menyebabkan Machiavelli sendiri menangis terkejut!

Ketiga, kenyataan Anwar ini jelas memperlekeh titah Tuanku Sultan Selangor yang melarang penggunaan kalimah Allah kecuali melalui cara yang dibenarkan Islam, iaitu Allah itu Satu, Maha Esa! Rasanya Tuanku Sultan Selangor telah mengeluarkan titah yang sangat jelas dalam isu ini. Perlakuan Anwar ini dengan sengaja melanggar titah Tuanku Sultan.

Apatah lagi Tuanku Yang DiPertuan Agong sendiri telah mengeluarkan titah yang sama melarang penggunaan kalimah Allah selain daripada Islam!

Baca selanjutnya disini

Sekarang ni umat islam diserang kiri kanan depan belakang. Di Malaysia ini, selain golongan gila agama seperti pas dan syiah, golongan pro yahudi, athies, dan liberal semakin berkembang. Paling menakutkan, sejak PRU 2008, muncul pula golongan gila agama dari kalangan penganut nasrani. Seperti puak pas dan syiah, mereka merancang mengambil alih negara ini dan menegakkan pegangan mereka sebagai agama rasmi. 

Dengan kelemahan pemerintah pada hari ini, mereka semakin ganas membuat pelbagai masalah didalam negara. Tujuannya hanya satu, untuk menumbangkan Kerajaan yang ada sekarang. Kalau Kerajaan masih tidak ambil peduli ataupun memandang ringan perkara ini, masalah lebih besar akan muncul.

No comments: