Geng Bas Sekolah

February 1, 2014

AKHBAR THE STAR GIAT PROMOSI AJARAN NASRANI


Sometime in late 2011, The Star run almost on daily basis news to promote a ship by the name of MV Logos Hope docked in Port Klang. Star said the ship is a floating book fair that offers 5,000 titles at affordable price ranging from sport, hobbies, cookery, arts, medicine, language and philosophy.

The Star further said, the ship is operated by GBA ships, a charitable organisation from Germany and crewed by volunteers.

What we discovered after our visit there, most of the books are Christian literatures and philosophy. The ship is operated by German Christian charitable organisation.

The Star conveniently hiding the facts about the Christian Charitable organisation, the books are almost exclusively Christian books and the crews are Christian missionaries.

We are fine with all these but the efforts to go Port Klang all the way are not worthwhile and felt being duped by The Star. You may Google The Star archives on MV Logos Hope. Nothing mentioned about Christian books, Christian missionaries or Christian Charitable Organisation based in Germany. A very subtle “dakwah Kristian” and The Star are deliberate.

Kapal MV Logos Hope dikendalikan oleh sebuah badan amal KRISTIAN.

Akan tetapi The Star sengaja tidak menyebut ‘Kristian’ – hanya ia dikatakan oleh suratkhabar itu berulang-ulang kali bahawa “MV Logos Hope is operated by GBA Ships e.V. – an international, charitable organisation registered in Germany”.

Sebenarnya ia sebuah “Christian charitable organisation registered in Germany”.

Meskipun The Star telah memuatkan sejumlah 9 rencana tentang kapal ini dalam tempoh 4 Sept-16 Okt 2011, namun tidak sekalipun ada perkataan ‘Kristian’ disebut. (Keputusan Google search di kaki halaman)

Maka adanya orang Melayu dan orang Islam yang termakan pujuk untuk melawat sebuah kapal yang membawa mubaligh-mubaligh Kristian mendakwah ke serata dunia.

The Star mempromosikan “pesta buku terapung” itu dengan berkata judul-judul meliputi subjek sains, sukan, kegemaran (hobi), masakan, seni, perubatan, falsafah dan bahasa.

Sebenarnya kebanyakan buku-buku yang dijual adalah buku-buku Kristian.

Sumber : Helen Ang

Cerita cerita penyebaran ajaaran kristian sebenarnya sudah lamapun dilakukan. Tetapi pihak Kerajaan cuba mendiamkan isu ini kerana bimbang ianya akan mencetuskan pergaduhan agama. Tapi pada akulah, sampai bila Kerajaan nak sembunyikan. Kerajaan dalam akhbar, dalam tv bangga kononnya Malaysia adalah negara islam. Bangga Malaysia anjurkan program Tilawah Al Quran peringkat antarabangsa. Tetapi disebalik semua itu, penyebaran agama lain berlaku berleluasa. 



Umat islam diasak dan dipujuk untuk murtad. Kegagalan pihak berkuasa agama seperti JAKIM, Baitulmal membantu umat islam yang susah, cukup menyedihkan. Sampai golongan mualaf dihina dan diejek apabila cuba mendapatkan bantuan. Sebaliknya pihak agama lain pula yang bermurah hati membantu mereka. Dimana perginya golongan agama ? DImana Mufti, ulama ulama, pak imam dalam membantu mereka yang susah dan daif ini ? 

Hari ini produk berasaskan agama islam dijual laris. Air penawar, minyak kasturi, ayat itu ini. Semuanya dijual dan disertakan hadis berkaitan khasiat produk yang dijual. Tetapi masih ramai umat islam yang hidup melarat. Adakah agama islam hanya digunakan oleh golongan tertentu untuk mengaut keuntungan dunia. Tak cukup produk, pusat tahfiz juga dibina tetapi para pelajarnya dianjurkan meminta sedekah. Begitukah akhlak islam yang sebenar ?

Sedar sedarlah. Jangan terlalu asyik berpolitik dan mengejar undi, agama islam tergadai. Musuh islam tidak memisahkan politik dan kepentingan agama mereka malah mereka gunakan politik untuk menguat dan mengembangkan agama mereka sebaliknya umat islam berpecahbelah dan tidak berpegang kepada Al Quran dan Sunnah Rasullulah s.a.w.

1 comment:

Anonymous said...

Salam Bro,aku rasa mengenai masalah agama kita janganlah asyik salahkan pihak berkuasa sahaja.Sebagai umat Islam kita pun bertanggungjawab.Cuba kaita sentiasa memberi maklumat kepada pihak berkuasa.Bila dah berlaku sesuatu perkara kita asyik salahkan pihak berkuasa.Berapa ramai pegawai yang bertugas tu? Sepatutnya kitalah yang sentiasa memerhati dan kemudian melapor,tak gitu ?