Geng Bas Sekolah

January 24, 2014

ADUN PKR PAHANG MAKI ANWAR IBRAHIM


Dalam kehangatan isu Anwar Ibrahim dihalang masuk ke Jepun, kes perceraian anaknya Nurul Izzah serta pergaduhan besar antara Azmin dan Khalid, rupa rupanya ada juga kes pergaduhan dikalangan pemimpin bawahan. Kali ini di Pahang pula.

Pengerusi PKR yang merangkap Adun Bandar, Terengganu, Azan Ismail telahpun bertengkar dengan Adun Semambu, Lee Chean Chung. Pergaduhan mereka dikatakan berlaku di Restoran Maya, jalan Beserah Kuantan.

Pertengkaran bermula apabila  Azan Ismail menegur rakan cinanya mengenai isu menghina sidang DUN pada 19 November 2013 dengan menyatakan bajet tambahan yang dibentangkan oleh Menteri Besar adalah bajet palsu. Azan Ismail menyatakan, pebuatan Lee Chean Chung itu hanya akan memburukkan imej parti PKR sekaligus menunjukkan betapa bodoh dan gelojohnya mereka yang dipilih menjadi pemimpin PKR. Azan turun menasihati Lee Chean Chung agar bertindak secara profesional dan bukannya bertindak mengikut perasaan.

Tetapi malangnya Lee Chean Chung tak puas hati dengan teguran Azan. Dia balun pula Azan dengan memanggilnya "Melayu Bodoh". Kata Lee, "Semua melayu bodoh. Kalau bukan sebab orang cina, jangan harap Anwar dan PKR boleh menang.

Azan dah hilang sabar dan cuba bertindak menampar Lee Chean Chung kerana bermulut celupar. Tetapi seorang rakannya berjaya menenangkan Azan.

Berbeza pula dengan rakan Lee Chean Chung - juga seorang Cina - apabila melihat Azan mulai kendur, telah mengangkat kerusi dan cuba menghentam kepala Azan. Mujurlah seorang pelanggan yang ada di situ, yang turut menyaksikan pergaduhan antara kedua-dua pemimpin PKR berlainan bangsa itu, berjaya menangkap kerusi berkenaan sebelum sempat menghentam kepala Azan Ismail.

Sudahnya kedua kedua Adun PKR ni tadi dihalau keluar restoran. Nampak tak macam mana PKR ni sebenarnya. Sesama ahlipun boleh bertelagah sampai nak berhentak dengan kerusi. Dan bagaimana penerimaan cina pembangkang terhadap orang melayu, walaupun sama parti. Cina pembangkang tetap dengan sikap ultra kiasu mereka. Menyalahkan orang melayu dan memanggil orang melayu bodoh, orang melayu sakai masuk hutan.

Sumber : PahangKu

No comments: