Geng Bas Sekolah

November 26, 2013

ADUN SEMAMBU TERKULAI TERGANTUNG


Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob menegaskan kenyataan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Semambu Lee Chean Chung bahawa Bajet 2014 Pahang dibentangkan Isnin lepas adalah "bajet palsu" amat keterlaluan.

"Sepatutnya Adun Semambu bercakap berdasarkan fakta dan setiap bajet yang dibentangkan adalah berdasarkan anggaran yang mengambil kira semua sumber kewangan. Justeru, saya mahu Adun Semambu menarik semula kata-kata itu, jika tidak, kita akan bawa perkara ini kepada Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan DUN Pahang serta mencadangkan usul supaya dikenakan tindakan," katanya.

Adnan berkata Lee mesti meneliti semua fakta yang ada dan jangan menjadi seorang Adun yang dangkal. Katanya dakwaan Adun itu bahawa jumlah lebihan RM2.19 juta dalam Bajet 2014 Pahang yang dibentangkan beliau sebagai palsu itu adalah keterlaluan dan tidak berasas.

Dan hari ini akhirnya sebab terlalu bodoh dan sombong Adun Semambu telahpun digantung daripada menghadiri Sidang Dewan Undangan Negeri. Padan muka cina jahat. Menipu dan menghina orang melayu saja kerjanya. Sekarang baru kau rasa. Baru jadi orang politik, dah sombong bodoh. Eee aku pelik lah kenapa ko ni yang jadi calon hari tu. PKR dah tak ada calon cerdik ke.

Rakan pembangkang lain pun senyum je bila dia dah kena gantung. Merekapun tahu yang dia ni bodoh melantun. Memang tak boleh pakai lah.

No comments: