Geng Bas Sekolah

Korang Kena baca ini

September 23, 2013

PENIAGA PKR KENA HALAU DENGAN ADUN DAP


Di tempat aku ni ada satu kisah sadis. Melibatkan peniaga melayu penyokong PKR dan juga Adun cina DAP. Kisahnya begini, peniaga melayu ni menyewa tanah seorang cina DAP untuk bisnes carwash. Sewa dah bertahun tahun. Hendak jadi cerita, DAP menang besar. Tuan tanah itupun nak balik tanah dia. Oklah tak apalah.

Si peniaga melayu PKR inipun carilah tapak baru nak pacak kedai. Cari punya cari, dapatlah satu kawasan. Diapun pacaklah tiang bagai nak buat kedai baru. Entah macam mana, datang Adun DAP siap bawa pengikut pengikut dia halau si peniaga melayu PKR tadi. Kononnya kedai peniaga melayu PKR tadi dapat bantahan orang orang cina.

Habis meroyan peniaga melayu PKR tadi. Sekarang tak tahulah apa nasib melayu PKR tu. Hee itu baru cina DAP menang Dun. Belum lagi menang Parlimen. Kalau cina DAP menang Parlimen, habis semua orang melayu kena halau macam anjing kurap.

Kesimpulannya, cina DAP ni takkan peduli orang melayu. Tak kiralah orang melayu tu geng sendiri ataupun tidak. Janji bangsa melayu je, terus kasi pancung. Tak ada bagi peluang berniaga. Inilah realiti bangsa cina. Cuma puak PAS dengan PKR je masih tak nampak perangai licik bangsa cina. Masih ketagih menjilat bontot cina kononnya boleh berkongsi kuasa. Sorry jangan haraplah !

1 comment:

Anonymous said...

ye itu realiti. tapi ramai anak muda melayu benci pada UMNO mereka kata UMNO rasis. DAP tak rasis kerana orang melayu boleh jadi ahli DAP tanpa syarat Isunya, mengapa tergamak ramai anak muda melayu sekarang anggap DAP tu tak rasis mcm UMNO. Siapa rasis sebenarnya jika CIANA sentiasa mahu lebih ?. Anak muda melayu tak takut dihalau CIna tapi sangat takut dengan UMNO yang dikata rasis.