Geng Bas Sekolah

September 28, 2013

ENCHANT1 MST - PROJEK HINA ISLAM


Baru baru ni geng blogger heboh dengan satu projek pembinaan pusat ibadat terbesar di Malaysia. Pusat ibadat ini akan mengumpulkan semua jenis rumah ibadat kecuali Islam disatu lokasi. Lokasi yang dipilih terletak di Gambang, Pahang. Projek pelancongan agama ini dikatakan bernilai 10 bilion ringgit bakal dilaksanakan oleh syarikat Enchant Acres Sdn Bhd

Projek yang dinamakan ’1 Malaysia Spiritual Tourism’ ini akan dibangunkan di atas tanah seluas 500 ekar mengatasi keluasan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) yang luasnya 493 ekar.

Projek ini telah disokong sepenuhnya oleh kerajaan Malaysia dan Tourism Malaysia dengan objektif untuk mempromosikan pelancongan di Malaysia. Selain itu, projek ini dikatakan akan memberi faedah kepada negeri Pahang apabila ramai pelancong asing akan melawat negeri itu apabila projek ini siap kelak.

Fasa pertama projek ini dijangka siap pada tahun 2016.

Projek ini akan dibangunkan kepada 2 zon utama yang mana satu resort akan ditubuhkan dengan persekitaran agama dan budaya yang dinamakan sebagai Ao Mi Sha.


Di zon ini akan dikumpulkan semua agama seperti Kuan Yin, Buddha Alam, Hindu, Sikh, Sai Baba, Taoisme, I- Kuan Tao, Confucianisme dan Kristian.

Disebabkan kawasannya terlalu luas, para pengunjung akan mengambil masa selama 3 hingga 5 hari untuk melawat semua zon. Oleh itu, sebuah hotel terbesar di dunia yang menempatkan 40 ribu katil akan dibina.

Selain itu, ruangan rekreasi dan komersil juga telah dirancang antaranya resort, pusat peranginan, restoran, pusat perniagaan, kelab, pusat-pusat hiburan, taman, kolej universiti, sekolah antarabangsa dan pusat pembelajaran. - Sumber

Masalahnya sekarang projek ini dikatakan LANGSUNG TIDAK DIKETAHUI oleh sesiapa di Pahang ini termasuklah para Exco. Dan pembinaan kompleks agama terbesar ini jelas idea mengarut lagi syirik. Jika ada Menteri yang beragama islam menyokongnya, menteri itu WAJIB DIREJAM. 

Pukimak haramjadah dia nak bina kompleks agama terbesar. Sudah sudahlah buat taik kat Pahang ni. Taik Lynas tu masih belum dicuci, sekarang bawa taik baru pulak.

Baca sini untuk kisah projek haram jadah disini dan juga disini.

No comments: