Geng Bas Sekolah

July 31, 2013

PETRONAS AGUNGKAN CINA OLDTOWN

Makin lama, makin nampak kekarutan dalam negara ini. Segala peruntukan dalam Perlembagaan tidak dihiraukan, bahkan diputarbelitkan dengan kata-kata, kononnya Malaysia perlu mengamalkan dasar terbuka, dan meliberalkan segala-galanya.

Akhirnya, Melayu-Bumiputera yang banyak memberikan bantuan kepada kewujudan kerajaan sekarang ini, terpinggir dan terhina secara terhormat.

PETRONAS yang sepatutnya menjadi penyumbang terbesar dalam mengubah senario Melayu-Bumiputera terpinggir di negara sendiri, kini bagaikan sebuah parti politik yang memperkatakan tentang Melayu-Bumiputera tetapi di dalam parti tersebut bersarang dengan pengkhianat bangsa dan agama.

Sudahlah biasiswa PETRONAS diberikan kepada bukan Melayu yang kemudiannya bertindak menjadi dalang dalam mewujudkan hemegoni kuasa CINA di negara ini, PETRONAS yang turut menjadi PENGKHIANAT bersarang dan menunjukkan kuasa, kini secara terang-terangan memperlekehkan produk Melayu-Bumiputera.

Anda pernah ke outlet MESRA Petronas? Pernahkah anda melihat produk yang dijual di outlet Petronas majoritinya terdiri daripada produk Melayu-Bumiputera dan Islam? Pernahkah anda bertanya sama ada karipap, mee segera, bihun, mee atau roti yang dijual di outlet tersebut, datangnya atau disediakan oleh syarikat-syarikat Melayu-Bumiputera?

Atau sebenarnya PETRONAS berselindung di sebalik label SYARIKAT NEGARA tetapi menganaktirikan produk-produk Melayu-Bumiputera yang telah mewujudkan PETRONAS itu sendiri?

Jadah apa sebenarnya Petronas menjual produk daripada Oldtown milik Chinabeng DAP yang menghina status halal dan keintelektualan Melayu-Bumiputera?

Sudah tidak adakah produk Melayu-Bumiputera yang status halalnya adalah jaminan untuk dijual oleh outlet Petronas? Apakah kerana bergelar syarikat negara, maka Petronas bebas menghina Melayu-Bumiputera dan berpihak kepada chinabeng yang boleh memberikan diskaun dan komisyen tinggi kepada barangan mereka yang dijual di outlet-outlet Petronas?  - TFK

No comments: