Geng Bas Sekolah

January 22, 2013

Isu RCI - Lim Kit Siang Perlu Diajar !


Sejak akhir akhir ini, Lim Kit Siang dan kaumnya cukup berani "menyerang" hak orang melayu dan mencemar kesucian agama islam. Semuanya kerana gara gara ada orang melayu yang sanggup menjadi talibarut dan pengkhianat agama dan bangsa kepada kaum ini.

Baru baru ini Lim kit Siang mempersoalkan penerimaan orang islam di Sabah sebagai warganegara. Mereka turut mengheret Tun Mahathir didalam isu ini. Tetapi Tun dengan tenang menyarankan agar ditubuhkan pula Suruhanjaya Khas menyiasat kelayakan keturunan mereka yang diberikan hak kerakyatan Persekutuan Tanah Melayu.

“Orang Melayu ‘murah hati’. Kita sedia berkongsi tanahair dengan mereka, membenarkan mengekal identiti, bahasa dan budaya mereka. Kemudian kita kongsi-kuasa dengan mereka yang bukan pri-bumi negeri ini. Orang Melayu benarkan orang asing ini bebas berniaga dan mengumpulkan harta. Orang Melayu tidak pernah meminta apa apa pun dari mereka”.

“Malangnya mereka tidak menunjukan kesyukuran. Bukan sahaja mereka sudah menguasai 70% ekonomi. Kini mereka ingin megambil kuasa dari kita pula. Apabila kita mempertahankan apa yang hak bagi kita (sebagaimana yang diperuntukan dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia), kita dianggap tamak. Kita dianggap ‘rasis’!”
. - klik sini.

Hahaha ambik kau ubat sebijik!. Pakcik Anwar pula langsung tak berbunyi. Ada ura ura yang mengatakan pakcik Anwar sendiri terlibat didalam isu pemberian hak warganegara ketika dia menjawat jawatan TPM dulu - klik sini.

Lim Kit Siang bangkitkan isu ini kerana dia mahu DAP menang di Sabah PRU nanti. Dengan persoalkan hak warganegara orang islam, dengan sendiri dia seolah olah mahukan orang orang dari China juga dibenarkan masuk beramai ramai ke Sabah dan semenanjung. Jika ini berjaya dilakukan, dengan sendirinya undi kaum dia akan bertambah dengan mendadak. Dan usaha ini sudahpun dilakukan secara tersembunyi melalui lambakan "china doll" di dalam negara ini.

Orang melayu perlu melihat kembali sejarah awal penubuhan persekutuan tanah melayu dan kehadiran kaum kaum pendatang keturunan Lim Kit Siang. Orang melayu perlu sedar bahawa hak orang melayu sudah banyak tergadai gara gara menerima kaum Lim Kit Siang sebagai warganegara. Jika Lim Kit Siang berani persoalkan hak orang islam di Sabah, dia juga perlu berani menerima hakikat bahawa dia juga adalah keturunan pendatang yang mendapat ihsan daripada orang melayu suatu ketika dahulu. - klik sini.

3 comments:

Aemierulrizaki said...

Salam Tuan, Hamba Pena Dari Tanah Melayu mohon jasa baik tuan untuk pautkan blog hamba yg kecil ini pada blog tuan. Blog Tuan telah hamba pautkan ke blog hamba.

link blog hamba: http://penadaritanahmelayu.blogspot.com

Aemierulrizaki said...

Salam Tuan, Hamba Pena Dari Tanah Melayu mohon jasa baik tuan untuk pautkan blog hamba yg kecil ini pada blog tuan. Blog Tuan telah hamba pautkan ke blog hamba.

link blog hamba: http://penadaritanahmelayu.blogspot.com

Anonymous said...

YG SYIOKKNYE WALLY SLIPAU LUDAH DIRI SENDIRI BROO..MULE2 SOKONG ORG KAPIR BLEY GUNA KALIMAH ALLAH...LEPAS TU CEPAT2 TARIK BALIK..ITU PUN LEPAS KENE JOTOS KEPALE...MULUT JEK KUMAT KAMIT BACE QURAN TP DLM HATI BERKIBLATKAN DAP KEHKEHKEH