Geng Bas Sekolah

December 12, 2012

Anwar Ibrahim Korek Liang Lahad Sendiri


Anwar cukup tak gembira dengan apa yang berlaku di Penang pada hujung minggu yang lepas. Selepas Najib mengadakan lawatan ke PP, Anwar mengharapkan akan ada kenyataan-kenyataan kasar dan ganas oleh Guan Eng bagi menidakkan momentum BN di PP. Setakat hari ini, lebih 36 jam selepas lawatan PM, nampaknya Ketua Menteri PP masih belum membuat sebarang kenyataan untuk memperkecilkan janji PM kepada rakyat.

Anwar berhak rasa risau kerana kedudukan PKR di PP akan terjejas teruk sekiranya momentum Najib ini tidak dikawal. Selepas kebodohan Mansor Othman mengutuk Guan Eng di dalam mesyuarat strategik parti, kedudukan PKR di PP amat terjejas. Beberapa kali Mansor ditengking oleh pengundi Cina, kerana tidak setia membantu Guan Eng dalam mengurus politik di PP. Orang DAP sendiri mula mengutuk Mansor/Anwar/PKR secara berdepan. Trend ini meresahkan Anwar.

PKR tanding 16 kerusi sebelum ini. Menang 9. Kalau menurut angka baru yang dibuat secara dalaman oleh PKR – parti hanya mampu menang 4 sahaja.

Kalau ini berlaku, terutamanya, apabila Guan Eng tidak bantu menjahanam momentum Najib, jumlah itu boleh menurun lebih banyak.

Ini yang buat Anwar risau. Political base PKR di PP tidak boleh tergugat. Tapi kalau ikut apa yang berlaku sekarang, masalah besar. - Gelagat Anwar


Masalah Pakcik Anwar ni sebenarnya berpunca daripada kebodohan dia sendiri. Kalau pakcik Anwar ni betul betul jujur, ikhlas dalam perjuangan politik, dia sebenarnya langsung tak memerlukan sokongan DAP. Cukup dengan PAS, dia mungkin boleh tawan lebih banyak negeri. Malah DAP sendiri boleh ditendang PKR.

Tapi masalahnya pakcik Anwar ni langsung tak ikhlas. Pertama, mula mula je menang PRU 2008, janji dia kepada orang Kg Buah Pala dia dah mungkir. Tak tunaikan janji, langsung tak berjumpa dengan penduduk kg. Dari situ nama dia dah busuk.

Kesalahan kedua, dia buat lagi perangai liwat. Ini memang kesilapan terbesar dia.Kalau dia dah bertaubat selepas masuk penjara, tak meliwat lagi, memang nama dia akan bersih. Sebabnya kes pertama dia meliwat, memang rakyat percaya dia tak bersalah. Tapi dengan kes kedua, dia dah banyak buat silap. Akhirnya rakyat percayalah dia ni memang kaki liwat.

Ketiga, perangai gatal dia dengan pelacur cina. Itu adalah kesalahan kedua terbesar dia dalam berpolitik. Dengan rakaman video yang jelas dia membelasah pelacur cina tu, ingat senang ke rakyat nak lupa ?

Sifat munafik dia yang suka menipu, berbangga dengan kekayaan, suka membuat rusuhan, terlalu menonjol di dalam sokongan kepada Israel, pluralisme dan LGBT, itu dah cukup buat nama dia busuk sebusuk busuknya.

Sekarang memang dia dah tak boleh nak patah balik. Cukup susah sebab rakyat dah kenal perangai buruk dia. Dia buatlah apapun, memang dah tak boleh nak cuci segala kesalahan yang dia dah buat. Jalan terakhir yang dia ada, berundur je lah dari politik.

Dalam politik ni, jangan buat silap. Sekali tersilap langkah, padah memang cukup besar.Tak kisahlah sebenar mana pengaruh yang ada, sebanyak mana duit didalam poket, kalau dah buat silap terutama dalam masalah moral, jangan haraplah dapat ampun.

Dalam cerdik dia menipu, akhirnya kebodohan pakcik Anwar terserlah juga.

No comments: