Geng Bas Sekolah

November 23, 2012

Dong Zong Terus Anti Melayu


Majlis Perundingan Melayu (MPM) menyangkal dakwaan Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) bahawa Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 menjejaskan pendidikan di sekolah aliran Cina dan Tamil serta perpaduan negara.

Pengerusi Biro Pendidikan MPM, Prof. Datuk Dr. Kamarudin Kachar berkata, usaha yang dilakukan kerajaan itu termasuk mewujudkan Perlembagaan Persekutuan, Penyata Razak 1956, Dasar Pelajaran Kebangsaan dan Akta Pendidikan 1996 adalah untuk memastikan rakyat pelbagai kaum dapat hidup dalam suasana aman dan harmoni.

"Jadi mana-mana pihak yang membuat tuntutan yang tidak secucuk dengan Perlembagaan Persekutuan, MPM menentang sekeras-kerasnya.

"Oleh itu, MPM akan mengadakan satu konvensyen pendidikan besar-besaran dalam masa terdekat dan kita akan minta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak datang untuk memberikan ucaptama," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar Perhimpunan MPM - Menyatupadu rakyat melalui Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025, di sini hari ini.

MPM terdiri daripada 286 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu yang mewakili 2.7 juta ahli di seluruh negara.

Dong Zong dijadual mengadakan perhimpunan dinamakan 1,125 Peaceful Assembly of Petition pada Ahad ini ekoran membantah Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 yang didakwa menjejaskan pendidikan aliran Cina dan Tamil serta perpaduan negara.

Dong Zong ni memang jahat. Tak habis habis nak buat huru hara. Yang Kerajaan Melayu pun bangang. Bagi muka sangat pada kaum mata sepet ni buat apa. Eloknya dihambat je keluar dari negara ni sebelum merdeka dulu.

2 comments:

Anonymous said...

KLU X SILAP MUKE KETUA DONG ZONG TU PENAH MASUK IKLAN 1 MSIA..MUKE X TAU MALU..MUKE CABUK..PATUT APEK TU DI HALAU KELUAR JEK..MENYEMAK KAT MESIA WAT APE HARKKK PTUIHHH KEHKEHKEHKEH

Anonymous said...

Apek tu pakai 2 ijazah PhD tipu. Bukan 1, tapi 2 beb.

Ini dah heboh keluar dalam akhbar Cina pun. Masa perhimpunan Dong Zong di Kajang beberapa bulan lalu. Jenis bedebah.